|
|
---|---|
Hej. Mitt centrallås öppnar och stänger sig okontrollerat av sig själv utan att jag trycker på nyckeln när jag har nyckeln i tändningslåset. När jag tagit ur nyckeln har den börjat att låsa sig själv men då upphör öppnandet och stängandet. Det har den inte gjort tidigare. Har någon hafft detta problem eller vet vad som är felet? | |
Hej, Två typfall: 1. Batteriet på upphällningen. Ett förhållande som det alltför sällan inses betydelsen av. Att ”Bilen startar ju utan problem” räcker inte. 2. Tändningslåsets kontakt. Jag vet inte om det felet kan förekomma på halvnya modeller, men OM det skulle föreligga kan också vad-som-helst hända. Men batteriet vore nog det första jag skulle kolla. /Lennart |
|
Mätte upp batteriet idag. Det visade 12,61 volt. Så det verkade väll ok. Laddade upp batteriet men felet kvar stod? Har någon nått mer förslag vad jag kan kolla upp? //Svepit | |
Nu låser och öppnar sig centrallåset på bilen hela tiden även när nyckeln inte är i. Kan vara lungt ett tag men sen helt plötsligt börjar det igen. Får bilen stå ett tag blir det lugnare men öppnar jag någon dörr eller stänger startar detta fenomen igen även detta är lite random. Den försöker också öppna/stänga sig flera gånger. Jag har kopplat ur säkringarna för centrallåset en 15amp och en 20amp som sitter längst ner till vänster i säkring boxen bakom handsfacket. Jag hör fortfarande hur det klickar i säkrings boxen och blinkersen blinkar då och då när den får denna signal. Så med detta bortkopplad antar jag att felet inte kan vara i dörrarna och kanske uppe i styrenheten i kepsen på bakluckan ev kablage där? Är det någon vet något kring det här väldigt irriterande fel eller har någon kvalificerad gissning var jag kan hitta detta fel??? |
|
Har kollat upp kablaget i bakluckan och det var helt. Jag upptäckte en underlig grej idag att lampan för startknappen lyser hela tiden när bilen står stilla. Det gör också knappen för att stänga på och av vindrutornas elhissarna för passagerare. Den på förarens dörrsidan. Är det någon som vet vad felet är och kan det hänga ihop med att centrallåset gör som det gör? //Svepit |
|
Vilken generation av 3'a är det? E46 hade problem med att någonting i en låscylinder svällde när det var varmt och kortslöt en givare som fick bilen att tro att nyckeln var i om omvriden. "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
Det är en e91:a årsmodell 2010 Bmw 320d touring. Med säkringarna ur fungerar inte centrallåset på alla 4 dörrarna samt att mitt konsolknappen instrumentbrädan för centrallåset slutar att fungera så jag tycker att felet inte kan vara i de delarna? Centrallåset för luck upplåsningen för bakluckan är är inte bortkopplad med de säkringarna utdragna så låskistan i glasrutan bak och låskistan för själva bakluckan kan det vara fel i men de fungerar utan problem. Säkringarna är som jag skrev tidigare nr. 72 och 73. Vet någon vilken kabelstam i bakluckan som är till de låsen? Är det kabelstammen till vänster som går från kaross till luckan? Jag har bara kollat kablarna till höger(damsk) in i antenna boxen. Kan jag koppla ur låskisterna i bakluckan från antenna boxen för att utesluta att felet är där? |
|
E90 har väl inte nyckellöst låssystem va? Annars, om den har det, kan det vara ett strulande dörrhandtag. Jag hade samma problem när jag fick fel på mitt handtag till förardörren, dock i en F11. |
|
En fob med inbyggd fysik nyckel. Jag har inte beröringsfria handtag på min bil. | |
Har du provat att använda reservnyckeln? Startknappen ska vad jag vet lysa när bilen är upplåst så att man kan hitta den även på natten. Knappen för elhissarna vet jag inte. |
|
Jag tror att start knappen lyser för att centrallåset försöker öppna/stänga sig lite då då. När jag dragit säkringarna för att bilen ska vara upplåst så går den inte in i sleepmod. Vet inte vars den får sin signal då intre belysningen släcks efter bara någon sekund när systemet försöker öppna/stänga medans start knappen och knappen för elhissarna står på ständigt? |
|
Ok men har du provat en annan nyckel? | |
Hej. Jag hittar bara en nyckel. Den andra har jag förlagt någonstans. Jag har provat att lägga nyckel utom räckhåll för bilen men det gör samma sak så jag tror inte på nyckeln. Bilen drar ut strömmen ur batteriet och nu vet jag inte vad hönan eller ägget är i det här. Kanske det är så att det är batteriet som är boven. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.