|
|
---|---|
Hej, jag är ny på detta forum så om det finns någon annan tråd som belyser samma ämne så får ni gärna vägleda mig till den. Inlägget gäller alltså vad som krävs för att uppgradera från basljudsystemet till hifisystemet 676 på en f31 lci. Utifrån det jag hittat själv så behövs det tweeters till framdörrarna och instrumentbrädan, nya midranges till dörrar och instrumentbräda samt en amplifier i bakluckan och nya subwoofers under sätena. Har också läst att de kontakter som finns till olika ljudkomponenter på bilar med hifi inte finns på bilar med bassystemet. Går det då att helt enkelt köpa ett beggat hifikablage och dra det genom bilen till amplifiern och ut till midranges, tweeters och subwoofers istället för att dessa drivs av bilens iDrive? Ifall någon här lyckats med detta får ni gärna dela med er av era tillvägagångssätt för jag har inte hittat någon som tagit sig an samma projekt på nätet. Instrumentbrädan med grillen för midrange och tweeter sitter redan i bilen efter ett försäkringsärende vilket fick mig att fundera på hur lätt/svårt det skulle vara att installera resten. Inte intresserad av eftermarknadslösningar då jag vill bevara bilen i så fabriksenligt skick som möjligt. Tacksam för svar! /William | |
Välkommen! Det här är en generation äldre, men det är mkt som är lika. Länk Länk Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
Jag skulle börja med att byta slutstegen, många byter till detta plug&play Länk Inte säkert att du behöver byta högtalarna isåfall, men annars finns det många färdiga kit eller bara byta till bättre subbar under säten. Länkade slutsteget ska även ha utgång om du vill koppla en subb i bagaget |
|
Robbo, kanske ska läsa igen, standardljudet har inget slutsteg (att byta med)... ;) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.