AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
189

Komfortöppning, batteribyte?

bl
2.048
blixten
325i -88
Någon som vet om det finns någon tidsrekommendation angående batteribyte i nyckeln på bilar med komfortöppning? Verkar ju hålla ganska länge.
Min reservnyckel, som bara används vid service, poppade upp ett meddelande i bilen om svagt batteri efter 3 år. Antagligen varierar batteritiden mellan modeller, och kanske före/efter rörelsedetektor infördes (var det 2018?). Min är från 2021 och "stänger av" efter 2-3 minuter i stillhet. (Jag har bytt batteri så jag vet inte hur länge den "går på reserven".
(Till vardags använder jag display-nyckel som har laddbart ..)

Min 2021-modell (till G22) var bara att "bryta upp" enligt anvisningen och byta knappcellen. Ingen återsynk behövdes, så till en sådan är det ju enkelt att ta med nytt batteri om man är orolig vid långresa/semester.
js
1.805
jsn
i5 m60 -24
Till min F10 LCI räckte batterierna i ungefär 7 år. Alternerade en del mellan nycklarna, men de började varna i stort sett samtidigt.
bl
2.048
blixten
325i -88
Tack för svar, jag har haft mina nycklar i ca +7 år nu. Kanske dags att skaffa nya batterier snart då.
js
1.805
jsn
i5 m60 -24
Du får ju en varning när de börjar bli dåliga så varför köpa innan det?
När du köper så är det Varta som gäller, verkar vara mycket strul med i stort sett alla andra batterier.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.