|
|
---|---|
Hej Bytte idag batteri i min gamla 2006 E61 m-sport fjärr, men den hoppade ju inte igång direkt vilket jag inte trodde skulle ske utan att man får köra ett tag för att det ska laddas upp. Eller är jag ute och cyklar nu? Vi mätte upp det gamla batteriet och jag hade kört en halvtimme med den nyckeln före bytet och den gav ca 3.x volt. När vi tryckte på den så sjönk den till 2.5 typ. Ska en ny antenn som sitter under spoilern på bagageluckan kodas in för att funka och ska även nyckeln kodas in efter ett batteribyte eller ska jag vänta på att den laddas? OM det inte är ovanstående var kan det då vara? När fjärren slutade fungera så fick jag gå närmare och närmare bilden tills den en dag var helt död. Todde | |
Vet av egen erfarenhet att BMWs nycklar är känsliga för vilken typ batterier som man byter till. T.ex Clas Ohlssons egna no-name batterier funkar inte | |
Ja, Varta är väl original, och det enda som rekommenderas när man läser forum och liknande... | |
Hej o tack för svar Detta beställdes för bytet på amazon efter ett tips i en youtube video där man bytte batteri. Länk Todde |
|
Något som jag inte fått svar på är om en ny antenn måste kodas in. | |
Att koda om nyckeln efter batteribyte har jag aldrig hört talas om. Har du originalnyckel? Precis som jsn skriver så brukar det vara Varta som sitter i BMWs nycklar. |
|
Nej koda in antennen skrev jag. Ja det är en av original nycklarna jag bytte i. |
|
Du ska inte behöva koda om något bara för att batteriet i nyckeln tar slut. Det är ju ganska vanligt att man får byta batteriet då och då. | |
Jag har även fått byta antennen då mottagningen även var kass. Trodde den även orsakade att fjärren inte funkade. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.