|
|
---|---|
Hej, Jag har en ganska snålt utrustad 320dT från oktober 2012. Ingen Navi, ingen musik över bluetooth (har dock telefon över bluetooth) och defitivt inget Car-play :) För några veckor sedan så slutade AUX-ingången att fungera. Inget ljud i högtalarna och inte ens lite sprakande när jag tar ut eller sätter in 3,5mm-kontakten. När jag väljer AUX i menyn på bilens skärm så kan jag inte heller ändra volymen. Den står på min och är omöjlig att påverka. Trycker jag in iDrive-hjulet så ändrar den utseende och volymstapeln markeras som att jag nu ska kunna justera den men inget går att göra. Jag har försökt läsa allt jag hittar här på forumet men de flesta trådar tar sikte på omprogrammering av COMBOX'en eller retrofit av utrustning (vilket är en annan möjlig lösning jag kollar på men inte i denna tråd). Är det någon som upplevt samma problem eller bara har tips, goda råd eller annat att bidra med så är jag tacksam. Trevlig semester på er! Mvh,, Johan | |
Dum fråga kanske men står inget om att du provat telefon/kabel på annat ställe så att du vet att de är OK? | |
Hej, Det är en befogad fråga som jag borde tagit med från början. Ja, kabeln och telefonen är testad och fungerar. Har även använt en annan ljud-källa till AUX i bilen med samma resultat. Mvh, Johan |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.