AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.523

Privatleasa en ny 330e Touring M-sport på 1 år

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
Audi A6 Allroad Quattro 40 TDI -22
Hej på er!

Har fått ett erbjudande på att leasa en 330e M-sport Touring på 1 år.
Har inte kört BMW på 4 år då jag testat 2 modeller från Audi. Nu rycker BMW tarmen igen 😃.

Bilen i fråga:
Skyscraper metallic
M-sport
Drag
Tonaderutor
Hifi
Cockpit plus
Widescreen display

Inkl försäkring, skatt och vinterhjul, 2000 mil.

7995:-/mån
Vad säger expertisen? Är det en bra deal 😊. Bilen går i produktion nu och leverans i slutet på sep.

Så ni som har en liknande bil här hur ofta tankar ni i verkligheten? Är ni nöjda med den?

Något speciellt jag blr tänka på?

Med vänlig hälsning,
Kristoffer

16.380
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Låter som en helt ok deal med tanke på att vinterhjul och försäkring är inkluderat, dessutom på 2000 mil per år. Många avtal är ju bara 1000 eller 1500 mil per år dessutom brukar försäkring och vinterhjul tillkomma. Viktigt att jämföra lika med lika.
Den verkar vara sparsamt utrustad. Tipset (om du inte redan har koll och provkört en likadan) är att gå igenom alternativen så du inte blir besviken.
Det låter som en bra deal, även med hänsyn till endast 12 mån bindning, vilket normalt är 36 mån på privatleasing.

Kolla vad det kostar mera med H/K om du gillar att lyssna.

Du kommer väl typ 5-6 mil med denna, så det beror ju helt på ditt körmönster. Jag hade tidigare en 545e för ett par år sedan och som jag körde då så blev det nog endast ett par tankningar på ca 500 mil. Kör mkt men mest korta sträckor. Men räkna då att du kanske ofta måste ladda även dagtid, när elen är dyrare. Det är alltid handsken i på en hybrid jämfört med en elbil som det ofta räcker med en natt i veckan.

/Anders
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
Tack så mycket för er input!

Det som lockar är att det just är på bara 1 år + att allt ingår.

96K på ett år, är ju knappt vad värdeminskningen är på bilen.

95% av resorna jag gör är mellan hem och jobbet + körningar till barnens träningar så sträckor på 5-30km, så kan jag ladda hemma så borde jag kunna använda mestadels elmotorn. Blir till att införskaffa en laddbox, kostar ju några tusen det med men ser det som en investering i huset.

Förbaskat snygg bil är det och om det blir en deal så är det kul att vara tebax i BMW träsket 😀.
Fr
1.036
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Byggs den nu så får du ju en -25:a med betydligt bättre batteriprestanda än tidigare bilar: batteri på ca 20 kWh med upp till ca 90 km räckvidd och en laddkapacitet på 11 kW vilket ger drygt 2 timmars laddtid på tomt batteri

16.380
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Med en helt annan månadshyra gissningsvis. Inget som går att åka ifatt ekonomiskt sett med längre räckvidd på el.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
Såg att det den nya får längre räckvidd. Dock är jag lite konfunderad för i offerten jag fått står det att det är den ”gamla”. Säljaren nämnde även att det inte är den nya… Går man in och konfigurerar en ny 330e så får man den nya med längre räckvidd. Kan det vara att de måste få iväg en viss kvot av den gamla därav leasingerbjudande på bara ett år.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
Glömde nämna att det ingick 1000 mil för 6995:- sen la jag till 1000 så hamnade jag på 7995:- :)
js
1.853
jsn
i5 m60 -24
De har troligtvis lite för stora lager ståendes, och den gamla kommer vara mycket mindre attraktiv när den nya kommit. Då är det bättre att få iväg den gamla, även om det blir "dyrt" för dem, än att den gamla fortsätter kosta dem pengar och ta upp plats.
Fr
1.036
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Ja de ”reade” ut en mängd 330e i våras innan det blev officiellt att må -25 skulle få bättre batteriprestanda, och nu med alla sk ” launch editions” så är nettopriserna på de nya i paritet med de som reades ut.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
Men denna går i produktion nu så ingen lager bil. Det är lite märkligt :)
Fr
1.036
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Går den i produktion nu så är det ju garanterat en uppgraderad kärra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.