|
|
---|---|
Min bagagelucka har fastnat på något sätt så den går att rucka några millimeter men inte mer. Bilen säger den är öppen. Låset klickar om man försöker öppna med fjärrkontroll, knapp inne i bilen eller med tryckknappen på luckan men inget mer händer. Antagligen har låset gått sönder. Det finns ingen nödöppningsvajer vid batteriet som det skrivs om ibland. Hur sjutton kan jag få upp luckan? | |
Det är troligen mikroswitchen som styr att luckan hålls fast de sista centimetrarna. Jag hade för några år sedan samma problem. Innan den la helt av gick det att få upp luckan genom att jag tryckte på lite olika ställen på reglaget till luckan. Reparationen är inte så dyr. Jag minns att det då kostade under tusenlappen. Vänligen Näckrosen |
|
ProPro-medlem 12.982 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Välkommen! Ska verkligen maffiahandtaget sitta nere vid batteriet? Det låter inte praktiskt då det är en vajer och bör ju rimligtvis sitta på bagageluckans insida (då jag antar att låskistan sitter i bagageluckan som det gör på de flesta). På min (dock en E87) sitter maffiahandtaget på bagageluckans insida, i nedre högra hörnet. Sitter bakom en liten lucka som man fipplar bort. Länk Men vill minnas det varit ett par andra inlägg här där det varit svårigheter att hitta maffiahandtaget på diverse nyare 3- och 5-Serier. Men det stämmer, jag hittar faktiskt ingenting om detta i manualen till F11. Kan det vara så att F11 (Touring) inte har detta men F10 (Sedan) har det? Yepp, verkar så! På sidan 37 i instruktionsboken till F10 så finns stycket "Nödupplåsning" med en bild på ett triangelformat handtag som sitter på bagageluckans insida som man drar i för att öppna bagageluckan. Motsvarande beskrivning finns inte i instruktionsboken till F11. |
Tackar för svar. Jag antar att nödöppningshantaget inte behövs på en kombi. Man kan ju kravla sig ur bagaget ändå om det nu är syftet med maffiahantaget :) Jag visste inte att det fanns en mikroswitch där. Har verkligen försökt att trycka och dra på alla möjliga vis. På något sätt måste det ju gå att få upp luckan. Bultarna till låset verkar endast vara tillgängliga när luckan är öppen dock. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.