|
|
---|---|
Håller på att bli GALEN, har fått ett skrammelljud bak i bilen som låter som att en hatthylla ligger och skallrar vid mindre ojämnheter, inte vid stora. När bilen är nedcabbad tycker jag att det inte skramlar alls. Har nyligen bytt fjädrar och gjort hjulinställning. Vet inte när ljudet uppkom om det var i anslutning till fjäderbyte eller om det kom senare eller innan.Bilen har bara gått 3500mil. Någon som har en tanke vad det kan vara? | |
Kan det vara en dålig bussning i bakvagnen? Har för mig att jag upplevde skaller i hatthyllan på en äldre treserie med en sliten bärarmsbussning. | |
Utan att vara speciellt insatt i Z4, hade jag kollat att värmesköldar ovanför avgasrör, katalysator och ljuddämpare sitter fast. Eftersom dessa sköldar är tillverkade av aluminium är sprickbildning i infästning vanligt. De skramlar oftast med en "ljus fin klang" |
|
Efter en person lagt sig och krälat under min bakvagn på bilen så tog han tag i stabiliseringsstaget och det glappade rejält på höger sida. Och när han tryckte på den lät det som ljudet jag hört tidigare. Troligen är det den men nu funderar jag på om verkstan som bytte fjädrar kan ha varit på den av någon anledning eller om det är rent slitage!? | |
Låter som det är rent slitage. Men går aldrig att veta säkert. | |
Nu är den bytt och ljudet borta. Det visade sig att stabiliseringsstaget/krängningshämmaren gått av. Kändes lite märkligt hur det kunnat bli så men nu är den bytt iaf. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.