|
|
---|---|
Har haft ett problem i 5 år som jag inte lyckats lösa. Har postat här om det men utan framgång. Hoppas att någon stött på samma och ev vet en lösning. Mitt insynsskydd (F11) åker antingen bera delvis ner då bakluckan går igen eller så åker den ner hela vägen och sedan upp 10cm. Det har gått perioder då den har fungerat som den ska för att sedan börja krångla igen. Har inget som kärvar eller sitter i vägen. Någon? | |
Hej, Läste på som lite tidsfördriv. :) Den här tråden är tyvärr inte avslutad, men den innehåller en beskrivning (från BMWTIS, antar jag) av luckornas och gardinens funktion och även lite annan orienterande info. Länk Där nämns bl a en ändlägeskontakt för gardinen. Den sitter i vänster D-stolpe (någonstans innanför klädseln, tror jag) och påverkas av en permanentmagnet i gardinens kant (anordningen kallas tydligen "reed-kontakt"). Det är väl tänkbart att den magnet-styrda kontakten kan ha blivit påverkad av t ex fukt. /Lennart |
|
Stort tack Lennart. Den där har jag inte hittat förut. Kan vara sensorn som spökar och inte ger en stabil signal ut. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.