AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
621

mystiskt elfel

Visa användare
63
royal blue
750 ial -88
525e61 touring
som rubriken säger så har jag råkat ut för ett märkligt elfel skulle behöva hjälp av någon som är bra insatt i bmw s elsystemfelet yttrar sig genom att radion glömmer inställningar som bas och diskant men inte radiokanaler dörrarna låses inte när jag kör om jag lossar minuspolen och sätter tillbaka den kommer inställningarna tillbaka även språket återgår från tyska till engelska detta funkar tills bilen går i sleepmode efter avstängning har provar bytt batteri utan bättring kollat generatorn laddar 14v undrar om sensorn på laddregulatorn kan spöka blir snart hårlös av det här! bilen är 525 bensin 04

st
3.413
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Omöjligt att läsa.
Har du inte lärt dig att meningar startar med stor bokstav och slutar med punkt.
Hej,

Konstiga el-problem kan bero på en glappande tändningskontakt. Alltså inte själva låset, utan den strömställare som sitter på låsets baksida, mittemot där där du sticker in nyckeln.

Jag har bara läst om det, men det lär vara enkelt att byte kontakten. Och inte särskilt dyrt.

Bara en gissning. Du kanske kan hitta nåt som styrker den, eller, i bästa fall, få en bekräftelse av någon här.

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.