AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
289

I3 årsmod 2019, varmt idrive-reglage

I3
6
I3sport
I3 sportpaket 2019
Har en I3 sedan 6mån och kör korta sträckor på under 1mil till/från jobbet, nån gång blir det lite längre typ 3mil.

Vid de längre sträckorna blir idrive ratten varm, men ej het, känns det igen, är det normalt?

Skulle det kunna vara så att bilens dator sitter där under och saknar kylning?
I3
6
I3sport
I3 sportpaket 2019
Inte en enda återkoppling på 20dagar ?
16.312
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du inte har några övriga fel skulle jag inte oroa mig. Elektronik blir varm vid användning.
I3
6
I3sport
I3 sportpaket 2019
Tack för svar, men reglage blir normalt inte varma och då detta är min första elbil, så efter 28års bilägande av traditionella, utan iDrive ratt, är varmt reglage något nytt.

Men troligtvis någon dator/komponent under i mittkonsolen som möjligen enbart har kylflänsar och värme stiger uppåt.
Min första långkörning blir snart, så då får jag se, förhoppningsvis blir jag lugnad om det inte bli varmare.

Den lokala BMW-verkstaden Bavaria hade tyvärr ingen erfarenhet om detta.
st
3.349
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Om du söker på Idrive hot så ser du att du inte är ensam om detta. Problemet har funnits långt före I3.
I3
6
I3sport
I3 sportpaket 2019
Aha, 🙏 tackar
Verkar vara ett generellt problem med vissa iDrive, dock har jag aldrig råkat ut för det.
Länk
16.312
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att det är en elbil spelar ingen roll, allt inuti bilen går på helt vanlig 12v.
I3
6
I3sport
I3 sportpaket 2019
Förvisso, men då jag är elektriker tänker jag varmgång pga glappkontakt eller illa vald gammal teknik.

Då det är en elbil borde
värme = energiförlust,
då konstrueras bort.

Men å andra sidan är konstruktionen troligen samma som gen1 från 2013, så troligen bara att gilla läget.
(Utöver detta är jag helnöjd med bilen)
16.312
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej det tror jag inte är fallet här. Kan känna på min iDrive på min gamla E93. Skulle inte förvåna mig om den blir ljummen efter ett tag den också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.