|
|
---|---|
Länk verkar ha läckt ut en bild på kommande x3.an vad tycker expertisen? x3 är en av bmw.s vikigaste modeller och denna känns lite vågad om det nu visar sig att bilden är äkta. ska itne dömma förrens jag sett helheten. Ska bli intressant att se hur denna står sig mot kommade ix3 neue klasse. | |
Lite mer udda än jag väntat mig när det ändå kommer en elektrisk annan version. Men kanske är det för tidigt att döma och vi vet inte om det är en äkta bild. X3 är ju kanske den absolut viktigaste modellen när volym och marginal adderas så det trodde jag skulle tala för en lite konservativare design. |
|
ännu en bild läcker ut. ltie suddig men man anar vad som komma skall Länk |
|
rimligare grill än första bilden iaf | |
Länk | |
På BMWs sida finns lite mer info om hybriden också: Länk Och nu har mest motor skrivit lite också.. Länk 9 mils räckvidd, 11 kW laddning på hybriden men tyvärr mindre lastutrymme.. Konstigt att man inte lyckades packa det som i 5-serien med samma lastutrymme. Å andra sidan verkar hybriden få 50 liters tank så även den är större än idag. |
|
Tycker den ser utmärkt ut | |
Att 30e (som jag antar kommer bli den som säljer mest här) får sämre bagageutrymme är ju tråkigt. Det gör ju sannolikt att en del småbarnsfamiljer väljer bort den. Då är 100 liter bagageutrymme ingen liten detalj. | |
Priserna verkar klara, sedan är det ju intressant om den kampanjas hyfsat direkt likt i5. Länk ”BMW X3 börjar säljas mot slutet av året. Prislistan börjar på 642 600 kronor, medan laddhybriden går loss på 727 000 kr. Det är 43 400 kronor dyrare än den utgående modellen, men å andra sidan 30 900 kr billigare än Mercedes GLC 300 e 4Matic.” |
|
Den är på konfiguratorn nu - 20, 30e och M50. Ligger inga kampanjpaket direkt i konfiguratorn i alla fall, vilket det gör för i4 och i5 för tillfället. | |
Jag gillar designen och blir sugen på att kanske beställa. Men att bagageutrymmet är mindre på hybriden gör mig besviken. Någon nämnde att det till och med var lite sluttande, kan det verkligen stämma...? | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.