AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.110

Personliga assistenten - "Ej tillgänglig"

Sida 3 av 3
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
11/2024 finns tillgänglig och borde väl pushas ut under denna månaden om jag får gissa. Men det är en gissning, vet inte. :) Såg någon som fick 11/2024 i samband med ett verkstadsbesök, men då var det inte RSU..

Eftersom tråden handlar om personliga assistenten så måste jag kommentara den också.. Hade jag betalat extra för den så hade jag varit riktigt besviken, tycker fortfarande den är för dålig. Men eftersom den nu dök upp som en "bonus" så känns det ok och jag använder den ibland för navigation. Tycker ändå den missar för ofta för att det ska vara riktigt användbart, det blir bara frustrerande när den gissar på att jag vill till en stad i Polen istället för ett parkeringshus i Göteborg, för att namnen har en viss likhet. Talar så tydligt jag kan! :)
Vet inte hur BMW lyckats, men en observation från tiden med Audi var att man inte skulle försöka hjälpa till genom att göra paus mellan orden. Prata som till en människa så fungerade det bra.
Fr
1.116
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Själv har den inga problem att förstå mina instruktioner? Någon gånga har det kommit upp olika destinationsalternativ på skärmen när den inte svarat direkt och då har jag fått klicka på det jag finner korrekt.
Visa användare
3.993
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Ringde Connected igår och fick till svars att senaste uppdateringen är 07-24 och att det inte finns 11-24

Tvivlar lite på deras kunskap men har inte fått någon uppdatering till på bilen i mer än 1 år. Någon som fått något?
Da
16
DanniZqo
530d Xd G31 -23
Hejsan Catch_me.

Hoppas du har en sommar, jag ringde för ett tag sedan med och undrade.

Jag har inte fått nåt och hört samma som du att det inte finns nån uppdatering till vår generation.

Ha en fortsatt bra sommar,
Visa användare
3.993
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej DanniZqo

Sommaren går fint tack och hoppas det samma.

Ja men ok då ligger vi lågt och väntar då.
Visa användare
3.993
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej

Hade bilen inne på service idag, passade på låta dom efter lite tjat att kolla om det finns uppdatering tillgänligt och lägga in det. För att enligt senaste mailet förra veckan från Connected så är senaste07-2024.30

Nu ar jag fått den senaste som är 07/2025.51 men märker ingen skillnad som vanligt iaf synligt, har inte testat röst assistans ännu så kollar på det idag efter jobbet.
Visa användare
3.993
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Och ingen svenskt röststyrning
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.