|
|
---|---|
Jag har fått ett erbjudande från Dekra om att besiktiga bilen för 449 kr om jag bokar före 31 maj. Det finns inga restriktioner i erbjudandet, typ först till kvarn eller begränsat antal tider, etc. När jag försöker boka finns det enbart priser mellan 589 kr till 739 kr. När jag ringer säger dom att tiderna för 449 kr är slut, men det finns hur många som helst för 589 kr. Ganska oseriös marknadsföring. Ett annat år kollade jag precis när jag fått erbjudandet det fanns inga tider den gången heller... | |
Jag har besiktigat hos Dekra flera gånger, varav 2 i år, och aldrig haft problem med att hitta billiga tider. Jag bor i Stockholm så det kanske är ett större urval har än på andra orter. | |
Har bokat för 449kr många gånger. Intressant nog verkar det skilja mellan stationer, den 5km åt ena hållet kan ha helt andra priser än den 5km åt andra hållet. | |
Instämmer med trådskaparen. Jag fick precis ett erbjudande från Dekra om att "besiktiga bilen för 499kr före sista juli." Absolut noll tider till det priset. Bor i Sthlm. Kontrollerade samtliga stationer i hela Stockholm juni + juli. Enköping var det enda alternativet för 499kr. Jo tack.. |
|
Skulle till Dekrastation nästa vecka, fick just följande sms: "Vi måste tyvärr boka om din tid i Solna då stationen stänger på obestämd tid pga personalbrist. Vänligen ring oss på tel så hjälper vi dig, Mvh Dekra kundtjänst" |
|
Varför skulle det vara oseriöst? "Gäller så långt lagret räcker..." är väl ett ganska välkänt marknadsföringsgrepp. Det är väl inte besiktningsstationens fel att tiderna under juli tar slut? Det kanske var många som hoppade på erbjudandet? | |
Det oseriösa består i att de vill locka dit kunderna i tron om ett pris och så existerar det inte men då hoppas de såklart att kunderna ska köpa av dom ändå. Man försöker vilseleda kunderna istället för att vara transparent med priserna. Nära oss finns en jordgubbsförsäljare som kör med samma sak. Jordgubbar, 20 kr/litern på en skylt och om man stannar till och ska köpa så är de jordgubbarna slut, men det finns andra för 50kr/litern. Skylten är ju uppsatt hela sommaren och sanningen är nog att det inte finns några jordgubbar för det priset. Nu har man i alla fall jag högre förväntningar på seriositet på en besiktningsfirma än en jordgubbsförsljare, men min erfarenhet av de låga besiktningspriserna är samma som med jordgubbarna. De finns bara i annonserna, men aldrig sett de i realiteten. När priset gäller så länge lagret räcker så ska det vara slut, inte finnas likadana till ett högre pris. |
|
Konstigt. Har som sagt besiktigat för de pengarna flera gånger. | |
Värt att lyfta tråden 4 månader senare för detta? Fakta: Jag gick in och sökte efter tider samma dag som jag fick erbjudandet. Inga tider alls i hela Stockholmsområdet till angivet pris oavsett datum. Sökte flera ggr med samma resultat. Däremot fanns ett fåtal i Enköping. Räknas Enköping till Stockholm. Nej.(Bara enligt Dekra, testa själv i deras sökfunktion) Åker någon vettig människa Sthlm-Enköping ToR för att ”spara” några tior. Nej. Är det seriöst. Nej. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.