AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
679

Service: BMW eller Jarls?

Hej.

Jag tror jag vet svaret och jag vet definitivt vilka jag litar mest på efter egen erfarenhet men min M2 har bara varit inne på BMW för service.

Dags nu i Augusti igen.

Jarls kompetens vet jag är outstanding men hur viktig är BMW-stämplen i boken den dagen bilen ska säljas? Jarls kan väl även lägga in i digitala boken?

Tacksam för input.
bl
2.063
blixten
325i -88
Om servicen är fackmannamässigt utförd av en bmw inriktad verkstad, med rätt delar & oljor, vid rätt tidpunkter och finns med i bilens display. Anser i alla fall jag att det inte är negativt när man skall sälja bilen.
Visa användare
2.624
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
325 E46 - Alpenweiss mit Scorpion rör och ny optik ala 03.
318 E90 - Alpenweiss
Jag hade kört på Jarls alla dagar i veckan. Med rätt köpare (dvs en initierad) så kvittar det med vem som har stämplat boken.

"Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV"
BMW CS #05XXX

Vad ska du göra med bilen? Om vanligt service kör till en auktoriserad verkstad och få en "stämpel". Större reparationer så kan du söka alternativ.

Men det är så klart bara du själv som kan avgöra vad som är bäst för dig.
Vanlig service :)
Visa användare
2.624
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
325 E46 - Alpenweiss mit Scorpion rör och ny optik ala 03.
318 E90 - Alpenweiss
@Phoenix..
Jarls är billigare i alla kategorier (plus att du får det utfört av några som bryr sig och inte en "reservdelsbytare" på BMW (finns givetvis undantag :)).
Korrekt, har varit där ett antal gånger med olika bilar :) värt utflykten från Småland.
Visa användare
7.668
Kristoffer_L
992 GT3 -21
Enda anledningen jag ser att fortsätta hos BMW ett litet tag till är möjligheter till goodwill på ex rostskyddsgarantin. Den kommer försvinna direkt den dagen den servas någon annanstans.

Sen hur relevant detta är för en M2 som kanske främst används som entusiastfordon skall jag låta vara osagt. Annars finns som redan nämnts ingen anledning att fortsätta hos BMW.
Bokade bilen hos Jarls. Känns tryggast :)

BMW kunde inte ens svara på mitt mail med mitt rätta tilltalsnamn när jag skrev Med vänlig hälsning Filip så skrev de Hej Fredrik.

Haha
Visa användare
8.360
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ska man vara petig så är det inte heller BMW du kontakt utan en av BMW auktoriserad återförsäljare, så typ Autowåx, Bilia eller dylikt. Det kan variera stort mellan dess olika firmor hur det sköts, så man behöver ju inte dra alla över en kam eller blanda ihop dem med BMW… 😉
Nej så sant så. Detta gällde Holmgrens
Nej så sant så. Detta gällde Holmgrens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.