|
|
---|---|
Är det dags att byta ljuskontrolenheten fram? Har haft trassel med ljuset dimljuset fram i några år men p.g.a. sjukdom så har det blivit att ha laddaren oftast ansluten. En bilel verkstad avaktiverade dimljusen och då vart dimljusen avstängda ett tag. Men nu har det återkommit och nya fel dykt upp. Postionsljuset hö. går tilll ca var 20 sek i någon sekund. PS. har fabrikslarmet aktivt. Låser jag upp bilen så är intervallen ca. var 30 sek under 3 sek. Samt att troligen cirkulations pumpen cå i gång ca. 8 sek. Pigg nog nu för att koppla in diagnosverktygen från Ola O och läsa felkoder samt troligen kunna krypa runt i bilen och komma åt modulen. Note håller på att konfa en externer så att wifi når ut till. bilen och den bärbara med diagnos_configurering av noderna bilen. Återkommer med felkoder. När batteret är helt tomt kann´jag parralkoppla ett fullt batteri med std. batteriet för att kunna låsa upp bilen och öppna bakluckan. Har också krypit från förarsätet till bagageutrymmet för att koppla ur batteriet och koppla in laddare, med med diskbråck så är det inte så behagligt. PS: har BentleyPublishing 2 bands verkstadshand bok. Om modulen är problemet var får man tag i en modul? | |
Ser ut att bli en ny LCM men vad är reservdelsnummret? | |
Hej! Kolla punkt 5 här: Länk Bror ju på hur bilen är utrustad. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
Tack Ola Byter nog till Länk och ser om det hjäler. |
|
Den du länkar till är för högerstyrda enligt Schmiedmann? Ta loss den gamla och läs av numret. Och använd en ETK, förslagsvis Länk för att hamna mer rätt. Finns massor av olika versioner och generationer av modulen beroende på vilken utrustning din bil har. |
|
Och den "nya" måste kodas in men du har rätt verktyg via Ola. Du bör kunna läsa av numret från den befintliga via diagnosverktyget så slipper du ta loss den? |
|
Köpte en genomgången begagnad LCM 9 203 081 från Schmiedmann SE. Oh sen jag hämtat den på Posten har gamla LCM modulen fungerat felfritt. Typiskt men bra då har jag en frist till bytet. Bilen är vänsterstyrd som svensksåld. Sitter modulen på vänster sida vid huvöppningen? Någon i företrädes norra mälardalen som mot betalning vill byta och konfigurera LCM. Nästan på mek benen igen. Sven-Erik Tiberg Orresta mellan västerås och Enköping. PS: Min favorit verkstad bytte modulen med config. för 1500.- |
|
Ärendet avslutat. Efter byte av LCM fungerar ljuset som det skall. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.