|
|
---|---|
Hej har nyligen köpt en BMW 325 årsmodell 09. Som har N53 motor. Får denna felkod ibland 0029E1 nån som känner igen det. Mvh | |
Har inget bra tips själv, men se om du hittar lite tips i dessa trådar: Länk Länk Länk Har du några andra problem du märker av eller är det bara felkoden? De som har fått bort koden verkar ha bytt bränsleinsprutare och det verkar vara en dyr åtgärd om du inte märker något mer än bara felkoden. |
|
Hej Wiberg. Motor går lite dåligt på tomgång vid kall start. Ska läsa lite på dessa trådar. Tack. Ja jag vet insprutningsventiler kostar mycket. Vill mest veta vilken som är dålig eller om det är högtryckspumpen som håller på gå sönder. 😊 | |
Hej, otroligt bra sida med massor med info kring N43/N53 är Bimmerprofs: Länk Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
Hej Ola tack för hjälpen 🙏ska nog köpa en ny högtryckspump och byta den. Fin hemsida👌 | |
Ta ut tändstiften och se hur dom ser ut. Är dom svarta/sotiga kan det vara injektorerna som behöver bytas. Billigast blir isåfall att beställa från Tyskland, Hubauer heter firman. |
|
Hej har inga misständning på nån cylinder. Får upp felkod på bränsletryck. Har beställ. Bränslehögtryck-pump ska testa och byta den | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.