|
|
---|---|
Först trodde att det var bara jag men googlar och ser att det är många som tänker i samma banor. Vad är det för fel på folk som drämmer igen bildörren med kraft för kung och fosterlandet! Jag får säga det varje gång "snälla, stäng dörren försiktigt" så tittar de märkligt på mig! OK, så till min fråga. Hur har ni löst problemet, vid sidan om att be folk låta bli. Googlar och det enda jag finner är dyra lösningar som nya gångjärn, eller dämpare som är dyra att installera. Det är en relativt ny bil 2021, och jag är trött på att be om det, glömmer jag en gång blir det en rejäl smäll som skakar hela bilen och jag tror nästan att jag ska få en svängdörr i bilen. Tacksam för alla konkreta praktiska tips som löser eller mildrar problemet. Länk Länk Länk Länk Länk Länk | |
Vilka är det som gör det för dig? Kollegor, vänner, barnens kompisar, släktingar? Jag kan inte säga att jag har problem med detta men minns det från när jag hade nytt körkort och vissa personer man umgicks med verkade inte ha åkt något annat än slitna 240 som behövde slås igen med kraft. Däremot när jag hade coupe så var jag allergisk mot dem som tog i glaset för att stänga dörren. Det finns ju fortfarande dörrhandtag… |
|
Exakt, folk som växt upp med Volvo 240 drar igen det hårdaste de kan. Haha | |
Har en V90 som tjänstebil just nu och tyvärr är det så att jag behöver slänga igen dörrarna, har många gånger fått vända om och slå igen dörren ordentligt när jag bara stängt den försiktigt! Detsamma gäller alla fyra dörrarna! V90 -22 BTW så den är inte uråldrig direkt, t.o.m. min gamla Jeep GC -00 stänger mjukare. JHbimmer |
|
Värre är det med folk som måste ta på rutan när det stänger dörren, det finns ett handtag ffs! | |
Att "folk" är alltmer tekniska och naturvetenskapliga ignoranter i vårt fördumnings-samhälle, är fakta. Vi har de runt oss hela tiden, och det blir nästan alltid negativt när vi försöker lära dem. Det blev två frågor, var man håller i dörren för att stänga, och med vilken kraft. Håller med dig Grelle och tsint, med cab utan ram runt fönstret, blir det extra jobbigt.....vi får kanske ta fram ett armband; "tafsa inte på min ruta" ;) em3 |
|
308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Jag brukar föregå med gott exempel och visa för dem hur jag brukar stänga min dörr. Det vill säga smeker igen dörren överdrivet långsamt. Personen blir förvånad över soft close funktionen och kommer förhoppningsvis ihåg det nästa gång de ska stänga dörren. |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.