AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
983

Uppdatering på 3-serien E9X

Visa användare
3.136
AlexanderK
I3 120
Z4 E89 23i manuell
Visst är det väl som så att det kom en lci på 3-serien omkring 2010 där senare modeller har den uppdaterade navin med nyare idriven med sex svarta knappar istället för det stora silvriga styrhjulet? I samband med detta så gick man väl också ifrån DVD-baserad navigation till hårddiskbaserad och på senare modeller går det väl att koppla på connecteddrive (så länge som det nu funkar). Eller har jag fått det om foten?

Bilen jag tittar på är en M3 E92 och jag vill gärna ha den senare Navin nämligen.

Alexander
Wi
2.081
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
LCI stämmer och iDrive-reglage med svarta knappar stämmer också. Men vetetusan om den verkligen hade ConnectedDrive-möjlighet, i alla fall inte någon meningsfull på samma sätt som finns idag med värmare osv genom appen. LCI på sedan/touring kom på årsmodell 2009, jag tror att coupé/cab fick den 2010 om jag inte minns fel.
Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
320 D touring -13 Mineral Vit
LCI på cab och coupé kom nog till 2010. Men den uppdaterade Idrive och skärm kom till 2009 års modell. Min 2009a E93a är tillverkad i början September 2008, den har nya skärmen och Idrive.
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
När det gäller äldre M-bilar brukar jag kolla på denna sida Länk där det finns väldigt mycket info jag finner intressant.

Där utläser jag att den nya i-driven med knappar kom september 2008. LCI på cab och coupe kom mars 2010.
Visa användare
3.136
AlexanderK
I3 120
Z4 E89 23i manuell
Kanon, det var precis vad jag trodde. Det spelar iofs inte så stor roll om den har connected med värmare, ljuskontroll etc. Jag är mest intresserad av att kartan ska gå att uppdatera genom att ladda ner på usb och sedan installera i bilen. Jag är nämligen fundersam på att köpa en M3 E92 och så då vill jag ha just den karta som går att uppdatera, eftersom de slutat med dvd-skivorna.
cr
3.864
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Tycker kanske inte att man skall stirra sig blind på just multimediaanläggningen som ändå är hopplöst daterad, 15-16 år gammalt är stenålder. Det går att uppdatera till mycket modernare grejer för några tusenlappar.

MVH Christofer
Visa användare
3.136
AlexanderK
I3 120
Z4 E89 23i manuell
Visst går det säkert att komplettera med modernare grejer (alltså skräp från Kina) för några tusenlappar. Men jag gillar BMW som de är tillverkade i original. I google maps finns dessutom en karta som uppdateras ett par ggr om dagen. Men nu råkar jag tycka att den varianten är rätt trevlig att använda. Så då är ju alternativet en M3 E92 med en skaplig navigation, eller en ganska dålig och då "tycker jag kanske att man ska" välja den som är skaplig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.