|
|
---|---|
Tjena, bilen har nu gått i limpmode.. har följande felkoder: 41AA 3F00 4212 4222 4262 Jag har ingen motorlampa, någon som har nån aning?:) | |
Hej! Välkommen till forumet! Plockat från Länk 41AA DDE: Charge-air pressure sensor 3F00 DDE: Charge-air pressure sensor 4212 DDE: Glow plug, cylinder 1 4222 DDE: Glow plug, cylinder 2 4262 DDE: Glow plug, cylinder 6 De två första skulle jag siktat in mig på. Glödstiftfel är standard på dessa bilar. Sannolikt finns det ytterligare tillägg på felkoderna om man läser av med ett BMW specifikt verktyg. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
Tjena, avläst med inpa, air pressure sensor? Vet du lite såhär på rak arm vad de är, hittar något liknande när jag googlar men inte samma felkoder. | |
Hej, då har du en tillhörande text till felkoderna. kanske kan ge något men "laddtryckssensor" bör vara det svenska ordet. Jag är dålig på dieslar så här får någon annan fylla i ;-) Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
Update: Bytte Map/laddtrycks sensor, tog 5 min va bara av med motorkåpan och rycka lös och nu fungerar de :) | |
Härligt! Bra jobbat! Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.