|
|
---|---|
Motorlampan blinkar gult... Felkod på cylinder tre och när jag kör IMPA+ så säger den, byt alla fyra spridarna... :( Så, fram med numret på dem, 13537589048 och ut å leta. Men, när jag börjar kolla runt så märker jag att det inte vart det lättaste (omöjligt?) finna nya spridare som är original. Och när jag ser vad de vill ha för dem (om de nu ens funnits) så börjar fundera på hur mycket skroten betalar för en BMW 320i från -08? :( Och när jag senare tänker att jag kanske skulle ta å våga testa med en (1) sådan där "pirat" (renoverad?) så noterar jag att de utöver lång leveranstid (även där) vill ha samma eller mer för dem än vad de kostade bara för några få år sedan :o Alltså seriöst? Jag vet det finns makter som vill ha bort äldre bilar, men detta är ju näst intill löjligt. Hur som, bilen står fint å obrukbar där ute på parkeringen å väntar på bättre tider. Vilket inte lär komma :( Snacka om att slänga pengar i sjön. Suck... //Cenneth (BMW gjorde mig glad på 90:talet, men den tiden är nu förbi... Äh, gäller nog alla bilar förresten.) | |
Si så där, hade in mina spridare för test/rengöring. Resultatet var att tre av fyra läckte... Så dj*** sjuka priser det är på dessa :( |
|
Såg någon för ett par veckor sen på Facebook marketplace som sålde dessa spridare. Kan inte hitta inlägget just nu dock. Har du kollat på tex ebay? Bildelsbasen? Dom där spridarna har kostat ägarna många tusenlappar och är anledning till att jag gjorde mig av med min bil med N53... |
|
Står i kontakt med en kille på FB gällande begagnade spridare... Bedrövligt är dock att BMW inte kan tillhandahålla reservdelar till anständiga priser. Snacka om att döda i övrigt fungerade bilar. Sänker verkligen mitt förtroende jag hade för BMW :( Kommer oavsett hålla mig från N43/N53 i framtiden. När det blir byte. Vilket mkt pekar mot... Får nog då bli någon hyfsat rostfri äldre 90:talare... |
|
Vilket sammanträffande! Jag gick från 325i->i3 (billig privatleasing)->E39 LCI. Reservdelar till e39 är väldigt billiga. Speciellt om man inte köper från BMW, vilket man oftast inte behöver. |
|
Så här i efterhand så önskar jag givetvis att jag hade läst på lite extra om dessa motormodeller, men samtidigt kan man (jag) bli lite blind när man fått ögonen på något. Å denna E91 som jag köpte såg å kändes rätt på många plan vid tillfället. Men borde backat redan efter dag ett när kedjan behövde bytas. (Men tänkta att nu är det gjort, så vad kan hända mer liksom?) Sedan detta med Knox... Suck i himlen :( Nä, jag är inte den som räds meka,. men denna bil har verkligen vart en familjeplåga av strul... Stor hög av onödiga pengar i sjön. Stod just mellan en fin e39 (5:serien) å denna e91:a när det begav sig för ett antal år sedan å föll på det på pappret billigare alternativet. Vilket naturligtvis e ett skämt. Som sagt, skulle läst på lite mer... :( Sedan kan jag inte förneka att kärran e kul att köra. När den fungerar samt felkoder inte dansar runt... |
|
Jag har 6st begagnade spridare, index 11 som är den senaste versionen. Min bil är skrotad efter en krock så jag är ej i behov av dessa. För alla vill jag ha 2000kr. Dem byttes ut 2021 då jag hade en svag misständning på en cylinder vid kallstart. Symptomen var små och har ej genererat någon motorlampa. Alltså läcker en spridare efter att man stängt av motorn men jag vet inte vilken. |
|
Ah, tack för erbjudandet BMW-Niklas! Skall överväga under dagen.. |
|
@BMW-Niklas jag är intresserad att köpa alla 6. Behöver 2 st men har index 8 och det går inte mixa om jag har läst rätt. Om inte Cenneth tar de så slår jag till :) | |
Ber om ursäkt jag inte återkopplat till dig BMW-Niklas, har väntat på återkoppling från en annan som hade fyra stycken att sälja. Men jag skulle få svar i em/kväll gällande skicket på dem. Faller de bort så är jag absolut mycket intresserad av dina... |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.