|
|
---|---|
Larmet i min E60 2006 går igång när kupévärmaren är igång. Grannarna är inte nöjda… På min F20 kan man trycka en extra gång på larmdosan vid låsning så lyser clownnäsan med fast sken en stund och blinkar sedan som vanligt. Men på E60n så verkar det inte funka. Kom den funktionen efter 2006 eller är det skillnad på vissa larm? | |
Hej, Dubbeltryck har fungerat som avlarming av kupén sen långt tillbaka. Min -99a har den funktionen och jag tror att den fanns även långt tidigare. Men sambandet med motor-/kupévärmar-starten har sannolikt med ett sviktande batteri att göra. Larmet känner av en plötslig sänkning av systemspänningen när värmaren startar och tolkar det som att något fuffens pågår. Mät batteriets polspänning - minst 12,5 volt efter en längre tids vila, helst högre. Om lägre, ladda och håll tummarna för att batteriet inte hunnit ta skada. /Lennart |
|
Ah bra tanke, det ska jag genast kolla. Oavsett får jag ingen ”kvittering” när jag dubbeltrycker. Det vore ju bra att veta om funktionen finns/fungerar. På M135an är det dock säkert kupéfläkten då den inte larmar när kuoesensor är avstängd. |
|
Med öppen ruta kan jag trigga mitt kupelarm genom att sticka in handen, så du kanske kan kolla om det går att stänga av. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.