AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
195

E46 Angel Eyes Diameter?

Nu tar jag sista utvägen och startar en tråd för hjälp...
Ska hjälpa grabben att beställa "Angel Eyes" till E46 -03. (Epa skräp om ni frågar mig) Men jag lyckas inte begripa vilken storlek det ska vara. 131 och 146 mm verkar vara vanligast. Det är strålkastare med bi-xenon. Dvs xenon ytterst och halogen med parkeringsljus innerst. Vilken diameter ska ringarna ha? Jag har INTE brutit upp strålkastarna för att mäta ännu. Det får bli nästa steg om inte någon här sitter på informationen

Tack på förhand
33
11
330_d
330d -14
Kan börja med att säga att jag har inga kunskaper om E46. Men jag noterade något som jag tror är intressant på mrtuning.se!

Det första man ser när man går in på angel eyes för e46 är "Angel eyes ringar SMD white - BMW E46 (131mm + 146mm)". Alltså två olika storlekar.

MEN.

Dom "Passar BMW E46 strålkastare utan projektorlins", - BMW E46 Sedan (1998-2005) - utan xenon. Vilket alltså INTE gäller för dig då.

Länken det står i är Länk

Väljer man däremot det andra resultat på sidan "Angel eyes ringar SMD white - BMW E46 (131mm x 4)". Alltså bara en storlek så står följande. "Passar BMW E46 strålkastare med projektorlins", "BMW E46 Sedan (1998-2005) - med xenonlampor", Det är väl dom strålkastarna grabben har?

Länk

131 mm verkar vara the shit som gäller! Nu finns det säkert sidor som säljer angel eyes mycket billigare, men det här var bara första bästa googling för att försöka få lite info.

Tack! Då har du gjort exakt samma analys som jag. Jag har studerat filmer, aliexpress, allt som jag hittar och kommer fram till att det är 131mm. Men när jag tittar in i strålkastaren ser det ut som att det är olika storlekar. Men det kan vara vinklar / glaset som luras. Jag hade efterlyst en sammanställning med en bild på lykta = diameter.

Men tack för att du tog dig tid :)
33
11
330_d
330d -14
Grejen är väl att E46 aldrig kom med angel eyes original, så därför är det svårt att hitta exakta mått, i till exempel en sprängskiss? Gick in på RealOEM.com men blev inge klokare av det.

Hade jag varit du hade jag gjort det enkelt för mig. Beställt båda varianterna, öppnat paketet/paketen varsamt, returnerat det som inte passar. Jag antar att det här var ditt sista steg ifall ingen kom med riktigt expertis ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.