|
|
---|---|
BMW 2011 316 Hade problem med ABS (Antislirvarning) Har bytt Hö bakre Sensor Ryckningarna i bilen försvann Den går bra. Men på instrumentpanelen lyser (ABS, Handbromsvarning, Bil som sladdar ljusgult ) Kan jag resetta det utan dator . Om det går ge mig tips | |
Hej, Ganska märkligt. Normalt återställer ABS-systemet sig automatiskt när den felande sensorn bytts ut. Så då har vi standardfrågan: bytte du till något (någorlunda) pålitligt märke? Nuvarande felkoder? Du har uppenbarligen tillgång till en läsare? /Lennart |
|
Jag har inte någon Läsare. Jag köpte SENSORN på Biltema . | |
Hur kom du då fram till att det handlade om HB? Farthållaren lagt av? Biltema är iknappast rätt ställe, tyvärr. Där hittar man väl inte OEM- grejer. Bosch, Siemens (numera Continental) och kanske ett par till är vad du behöver. /Lennart |
|
Det står OE ( inget M) 34526762466 Men bilen började ju gå bra efter bytet ( förut fick jag stänga av antislirsystemet ) Jag chansade bara att det var HÖ bak. Det var grannen som köpt på Biltema till sin BMW och det fungerade men det är ju ingen garanti för att det är bra grejer Jag kanske ska sätta tillbaka den gamla och se om felkoderna försvinner och bilen börjar gå dåligt Den är lite sliten i plasten jag kan ju lägga en bricka för att höja sensorn. |
|
Har pratat med en Mekaniker har du brutit kretsen ( i och med sensor bytet ) måste man RESETTA MED DATOR och resetta ett system i taget ABS, Handbromsen, Bil som sladdar m.m | |
Ok. Allt ändrar sig med tiden. Gamla märken kanske inte längre håller, så att det kanske trots allt krävs en reset. Det kommer säkert mer input när kvällen blir äldre. /Lennart |
|
Behövs inte reset om man bytt sensor, den självtestar sig när bilen startas och rullar en bit. Om alla lampor tänds direkt är det fel på sensorn. |
|
Kanske är skitdelar från Biltema Kan man mäta en sensor med OHM mätare | |
Jag har OHM mätt Sensorn det är 4,2 M ohm Har läst att det skall vara omkring 1000-1200 ohm | |
Här kanske finns något att ta fasta på: Länk /Lennart |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.