Sida 2 av 2
|
|
---|---|
Härligt att det löste sig! Tack för din återkoppling! /Lennart |
|
ProPro-medlem 12.849 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Återkopplingen uppskattas enormt! Där ser man - det var en defekt givare! Yes, det är ovanligt att se detta från kvalitetsmärken. Men precis som du säger, den här badkarskurvan för felfrekvens gäller nog fortfarande för elekotronik. Efter lite mer eftertanke började jag faktiskt också bli väldigt misstänksam på att du inte fick minsta lilla tecken på liv från sensorn, såvida den inte havererat fullständigt - vilket ju visade sig vara fallet. |
Ja, kul att det löste sig. Tyvärr kommer nog problemet återkomma för nästa ägare då kransen tar i givaren, om du nu inte höjt upp den med en bricka. Jag hade samma problem på min första bil, köpte ny givare som funkade några veckor. Då läste jag det här med att höja upp givaren, men då var den redan trasig. |
|
Eftersom jag hade lite antydan till skav från kransen satte jag dit en tunn bricka, för att undvika framtida problem så mycket som möjligt. Men i detta fallet tror jag faktiskt inte att det var det som knäckte den nya sensorn (den "första" nya sensorn satte jag ingen bricka på) Eftersom en sensor verkar vara ganska komplex, som bmw-slangen beskrev, så håller jag det som mycket osannolikt att skav från kransen skulle orsaka en sensor som är totalt död på elektriska sidan, så som denna blev. Att den slutar rapportera värden om sensor(erna) blir sönderskavda, ja det kan naturligtvis hända. Men denna sensor var tvärdöd, drog ingen som helst ström. Det verkar osannolikt att det skulle bero på att den blivit skavd av kransen. Dessutom var det så lite att jag först inte såg det. Men jag vet inte säkert. |
|
Jo, märkligt är det | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.