AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
469

M-bilar till Trollhättans motorfestival !

Visa användare
118
JohnnyLehti
BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006
BMW 320i m sport edition 2011
BMW M3 E46 2002
Som en del kanske kanske känner till så grundade jag Facebookgruppen BMW M-group Nordic för ett par år sedan.
Jag letade själv efter en grupp för just M-bilar men hittade ingen så då startade jag denna gruppen. Jag tänkte att det kanske kunde bli en bra samlings och informationsplats med lite M-bilar och mycket kunskap och info. Nu är vi över 1000 medlemmar där.
Svensk motorkultur arrangerar varje år en stor träff på SAAB's gamla testbana och flygfält och nu är vi inbjudna dit med gruppen. Om det finns intresse kan man man ansöka om medlemsskap i BMW m_group och svara på medlemsfrågorna för godkännande och då har man mer info ang. träffar framöver under evenemang. Där finns en länk för att kunna betala in anmälningsavgift för Trollhättans motorfestival och säkra sin plats. Vi kommer ha en egen yta för våra bilar.
Jag kommer informera i M-group efterhand och försöka få ihop ett bra gäng med bilar för samåkning från Göteborg.
Evenemanget är 1-2 Juni.

Mvh Johnny Lehti
em
904
em3
M3 cab -03
Hej Johnny, anmälde mig nyss, letar trevliga vägar ner från Sollentuna strax norr om H-staden. Anmälde körning på banan och utställning, vet inte ärligt vad det innebär, men tror det betyder bana/-or på lördag, och någon sorts uppställning i ett "M-bås", kan du utveckla lite.... ( bor på AirBnB strax utanför T-hättan...).

em3
Visa användare
118
JohnnyLehti
BMW 320 Si 2006
BMW M3 E46 2002
Hej!

Vi pratade väl vids på M-gruppen på Facebook gissar jag så du fick info där om vad det handlar om :).
Jag tror det blir en höjdarhelg där, över 10000 personer har visat intresse för att komma dit och det är ju inte bara bilar utan lite allt möjligt som händer där under helgen. Jag har fått en yta tilldelad för medlemmar i M-gruppen jag grundade på Facebook. Sen tror jag att man ändå kan stå i anslutning till oss även om man inte har en tilldelad plats just i gruppen men det löser sig när det börjar närma sig :).
em
904
em3
M3 cab -03
Ja, följer FB gruppen, vi snackade där, detta ska bli kul, bodde o jobbade I T-hättan under mitten av -80-talet, snart otroliga 40 år sedan.....
Visa användare
118
JohnnyLehti
BMW 320 Si 2006
BMW M3 E46 2002
Jag förstod det :). Ja, det blir nog en rolig helg! Ok, då känner du till området.
em
904
em3
M3 cab -03
Ja, men jag jobbade på dåvarande Volvo Aero, med rymdprojekt, vi höll alltid ett litet avstånd till Saab :) . Dock, en av mina bästa vänner jobbade där, han kanske kommer med på träffen, och även om det inte blir så, är jag grymt taggad att ta M3:an till bana en gång...relativt försiktigt, såklart, i grundtanken, för hornen kan ju lätt växa upp, ska bli nice....

em3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.