AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
885

E91: Allsköns diverse felkoder

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Vi kör inte denna bilen jätteofta, men till och från så börjar motorlampan lysa. Ibland räcker det med att starta om så försvinner den. Ibland går det någon dag. Till och från får vi även larm på abs-systemet.

Verkstan har läst ut felkoder och konstaterade att det var för alldeles många larm för att det skulle vara fel på komponenterna i sig utan är mer inne på att det skulle vara matnings- eller jordfel.

Vi hade bilen innan förra året för att fix av det tydligen klassiska felet med kabelgenomföring till batteriet, så där har verkstan redan kollat hur det såg ut. Finns det något annat uppenbart som skulle det kunna hänga ihop med?
Hej,

Om jag nu minns rätt. Åtminstone går det åt det hållet:

E9x har en "Junction box" framför passagerarsätet, där en anslutning (själva anslutningen i kabelskon) kan lägga av. Tror t o m att det har varit återkallelse. BMW vill byta hela kabeln, framifrån och ända bak, men jag tror att det finns färdiga skarvdon att köpa, så att det klarar sig med ett mindre ingrepp där framme.

Om jag minns rätt alltså.

Edit: Glömde att länka. Här: Länk

/Lennart
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Tack!

Verkstan hittade bulletinen i sitt system så han skulle börja ytterligare felsökning där.
Visa användare
ProPro-medlem
12.849
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
@garfunkah : Hittade verkstaden något misstänksamt?

Precis som lenwib säger så finns det ett känt fel i "junk boxen" fär fram på passagerarsidan - se den här tråden för mer information
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
12.849
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
@garfunkah : Hittade verkstaden något misstänksamt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.