Sida 3 av 4
|
|
---|---|
Stort lyft! Jag undrar om det går att ha en unik färg på Trådskaparens alla inlägg, precis som på Byggahus.se? Mycket trevlig funktion. |
|
Tjoho! Unik färg på trådskaparens inlägg var en bra idé. Jag har fixat det nu. Trådstartarens inlägg är nu i lite lätt blåaktig färg. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
Tappa inte fart nu ;) Vi behöver fortfarande hamna på sista inlägget när man klickar på en tråd, inte översta. | |
Löwet, Nja om jag öppnar en tråd jag inte läst så vill jag självklart läsa det första inlägget. Om jag istället öppnar en tråd jag redan tidigare varit inne i, så vill jag läsa det första inlägg jag inte har läst. Men det kanske är det du menar? |
|
Ja det är den absolut bästa lösningen. | |
En liten detalj: I mobilen, antagligen även på PC, finns det på startsidan några smakprov från olika avdelningar, som Forum, Powerbörsen, m fl. De avslutas med en blå balk, där vit text säger ”Gå till….”. Just balken under Powerbörsen leder också till forumsidan. /Lennart |
|
Oops. Tack Lennart. Jag har fixat det nu. | |
Uppe i vänstra menyn har vi ju forumknappen.. Skulle man inte kunna ha en knapp "Senaste" direkt till höger om just forum? Alltså, två knappar, en som kommer till forumet i sin helhet och en som tar dig direkt till senaste. ///Micke |
|
Hej Tommy, Det verkar som att en del äldre forummedlemmar har ”kastats ut” men ändå finns kvar, fast med noll inlägg. Jag har nyss funnit två som varit med sen början av 2000-talet och som jag tycker mig känna igen. Men som är registrerade för bara något enstaka inlägg. Känns som en miss i omläggningen. Eller är det något avsiktligt? /Lennart |
|
Hej Lennart, Det verkar jättekonstigt. Ge mig något/några exempel så ska jag undersöka ved det kan vara för fel. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
Förlåt min felstavning av ditt namn! ”Crille83” har varit med sen 2009 och står för bara ett fåtal inlägg. Länk och ”Bayrischer” (lite osäker på stavningen och jag.vågar inte bryta för att länka) med en trådstart nyss, och där jag svarade, om problem med startspärr. Han finns reggad sen 2003 och hade tills gårdagens trådstart inget registrerat inlägg alls. Han hade invändningar mot det. /Lennart |
|
Hej igen Lennart, Jag har undersökt, men hittar inget fel. Det är nog lätt hänt att det uppstår förväxling mellan användarnamnen. Nu när jag undersökte så hittar jag en ganska stor mängd medlemmar som heter något med Bayerische, men med olika stavningar. Här är några exempel: bayerischemotor (3.204 inlägg) Bayrische (1 inlägg) bayern münchen (1.800 inlägg) Bayrischer (3 inlägg, och det är denna användare du besvarade igår) Bayerische Motoren Werke (17 inlägg) Bayerische (268 inlägg) Bayernicus (32 inlägg) bayerische motor werke (2 inlägg) Herr.Bayer (1.208 inlägg) BayerischeMotorenWerkeAB (25 inlägg) Stretchar man stavningen lite till, så går det att hitta ytterligare 20-30 användare med likartade namn. Detsamma gäller om jag söker efter användare som heter något med Crille, Chrille, Krille osv... så hittar jag en bit över 100 användare. :-) Crille83 ser helt rätt ut. Han har varit med sedan 2009 och gjort en handfull inlägg. Sådana medlemmar finns det tusentals av. :-) Sen ska vi inte glömma att det finns många tusentals personer som inte har något konto alls, men som besöker sajten flitigt och läser inlägg varje dag. :-) Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
Tack för ditt svar, Tommie! Här är den tråd som ”Bayrischer” startade alldeles nyss och där jag tog honom för en ny deltagare. Det reagerade han på och i tråden påstår han sig ha skrivit ”massor” av inlägg. Länk /Lennart |
|
Hej Lennart, Jag har grävt mer i det men hittar fortfarande inget fel. "Bayrischer" har bara 4 inlägg och är registrerad 2003. Det finns inga borttagna inlägg på den användaren. Att han påstår att han gjort fler inlägg kan vara att han har ytterligare ett annat användarkonto (eller flera) med annat eller likartat namn, och förväxlar vilket konto som använts. Det är ju lätt hänt när det gått 20 år. Mvh Tommie |
|
Förslag på ny funktion: Ignore-funktion. Kunna kryssa i på en användares profil att jag inte vill se dennes inlägg, inte vilja bli kontaktad via PM av en viss person. Den funktionen behövs för det här forumets överlevnad skulle jag säga... | |
Gör du dig så obekväm för folk Lövet? ///Micke |
|
Det är inte riktigt jag som är problemet. Eller ska det här forumet vara för en plats för vetenskapsförnekande, homofober, klimatskeptiker och halvnazister? | |
Jo, en blockfunktion har nog blivit nödvändig. Det går ju åt båda håll. Finns åtminstone ett halvdussin medlemmar här på forumet som jag inte vill ha i mitt liv öht. Precis som att de inte vill ha mig i sina... | |
carrlover |
Djup ironi i detta. Teslaförarna vill ha en blockfunktion för att inte bli störda av BMW-förarna på BMW-forumet. Men det skadar säkert inte med en blockfunktion. Håller med om det. Ytterligare ett förslag skulle kunna vara att man på heder och samvete bestyrker att man har för avsikt att avhandla BMW på forumet innan man blir medlem. Det skulle definitivt vara en angelägen åtgärd. |
Ironin är väl att dyka upp här utan att ha uträttat ett dugg på forumet och tro att man ska styra vad som diskuteras. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.