Sida 2 av 4
|
|
---|---|
Nu, när första chocken lagt sig och jag så smått har börjat vänja mig vid, och uppskattar, ansiktslyftet :), ansluter jag mig till Patrick Perssons förslag, fyra inlägg tidigare, att det vore ”rätt käckt” att hamna direkt på det sista inlägget i en tråd som man deltagit i. /Lennart |
|
Inlägget jag gjorde på förra sidan är nu helt tomt - är det en bugg eller var det så hemskt att veta att jag tycker man ska hamna vid det inlägg man skrivit efter tryck på "besvara inlägg" istället för högst upp? ;) Redigera-knappen är också borta, är det ett borttaget inlägg? |
|
Riktigt trevligt på mobil, kul! :) Tack för det! Löwet>> Jag får upp en ”redigera” nere till vänster på inlägget. Testade den nu. |
|
Lövet: Det verkar som att du redigerade ditt inlägg precis samtidigt som jag höll på med en buggfix. Tyvärr försvann nog din redigering. Sorry. Beträffande "Redigera", så funkar det precis som det gjort i många år, dvs man kan redigera sitt eget inlägg upp till en timme efter att man gjort inlägget. Om man är Pro-medlem så kan man redigera alla sina inlägg alltid. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
Snyggt och bra jobbat!!! Det var ju inte ett decennium försent, annars hade man nog k-märkt detta forum :) | |
Tack 🙏🏻 I listan ”Senaste” lade jag nu tiden istället för antal svar i små skärmar/mobiler. Jag tyckte det blev bättre. Tack för tips. 👌 Jag fixade även möjlighet att göra inlägg med emojis. 🥳 Just nu ska det funka överallt utom när man redigerar ett tidigare svarsinlägg. Jag ska fixa det senare. 💪🎈 Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
Kul att det utvecklas. Bra jobbat! Kan man ställa in någonstans så att innehållet blir lite mer komprimerat? Det tar lite mycket plats nu. |
|
Snyggt jobbat! :) | |
Själv minns jag när "ris&ros" försvann, men det var ett tag sedan... Tycker ni har lyckats bra nu med att uppdatera sidan, så håller helt med ovan! |
|
Jag märker även att det nya forumet käkar mer resurser än det gamla, datorns fläkt går på relativt högt varv när jag är inne här. Inte så att forumet tar alla resurser, men tillräckligt för att fläkten skall varva upp ordentligt. Ett par funderingar / önskemål / tips: Kunna citera ett specifikt inlägg En gillaknapp på specifika inlägg. |
|
@aerobat: Ja, till skillnad från gamla designen, så är ju allt nu responsivt, vilket innebär att innehållet anpassar sig efter webbläsaren, och hur man zoomar. Om du tycker det tar för mycket plats, zooma ut, eller minska fönstret. Men med det sagt blir jag nyfiken på vad du använder för enhet. Är det i mobilen det tar plats, eller på desktop? @birka: Ja, Ris&Ros försvann nog på 90-talet. :-) Vilket minne du har. 😀 @jsn: Jag blir nyfiken på vad det kan bero på. Just nu har vi inga annonser och inga animeringar mm. Jag har inte själv märkt att det tar resurser. Använder du Mac eller PC? Edge, Safari eller Chrome? Ja citera vore bra. Jag ska kolla på det. Gilla-knapp vore också bra. Bra förslag. Tack. 🙏 Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
- En citerafunktion (men den måste vara smart och klippa efter X-antal tecken, annars blir det hopplöst) - En möjlighet att infoga bilder (förstås som skalas ner till lämplig storlek) - Att man kommer till senaste inlägget när man går in på tråd Med de småändringarna så kommer forumet ta ett enormt kliv! :) |
|
"@jsn: Jag blir nyfiken på vad det kan bero på. Just nu har vi inga annonser och inga animeringar mm. Jag har inte själv märkt att det tar resurser. Använder du Mac eller PC? Edge, Safari eller Chrome?" Jag kör Chrome på en gammal Dell. Just att den är gammal gör den lite känsligare, men av de forum jag följer så käkar autopower klart mest resurser just nu. |
|
@jsn: Aaaah... nu fattar jag. Jag testade nu på en gammal Dell och insåg att det fanns en brist i koden på ett ställe. Jag har fixat det nu. Bra fångat. Testa gärna om det funkar bättre för dig nu. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
"@jsn: Aaaah... nu fattar jag. Jag testade nu på en gammal Dell och insåg att det fanns en brist i koden på ett ställe. Jag har fixat det nu. Bra fångat. Testa gärna om det funkar bättre för dig nu." Japp, funkar mycket bättre! (y) |
|
Datum och tid på inläggen vore bra att se. | |
Vilket lyft! Jag saknar dock färgskillnad på trådar man varit inne på, och även en skillnad på senaste 100 där man oxå såg färgskillnad på när man senast var inloggad. ///Micke |
|
Verkar som att "Startad av" och "Senast av" alltid visar trådskaparens nick, oavsett om denne har skrivit senaste svaret eller inte. | |
@jsn: Ja, jösses, det var en liten bugg. Tänk att varken jag eller någon annan sett den missen förrän nu. Nåväl, jag har rättat det nu så att man ser rätt "Senast av" -person. @Kane: Ja, jag ska fixa en bättre lösning. Just nu kan man se datum och tid genom att hålla musen över indikeringen nere till höger på alla inlägg. Men det hjälper ju inte om man sitter med mobilen. Lösning på gång. @Micke Olsson: Tack! :-) Jag håller på att fixa så att man lättare ska se nya trådar som man kunde tidigare. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
Ju mer jag använder forumet ju mer gillar jag den nya layouten! Tycker det är enkelt och ger bra översikt! | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.