AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.677

Nyheter i forumet

Sida 1 av 4
Vi är glada att meddela att vi har uppdaterat forumet till lite fräschare utseende och mobilanpassat de viktigaste sidorna i forumet. Fokus har inte varit att göra världens snyggaste sajt utan att det ska fungera på mobiler. Vår ambition är att alla sidor ska snyggas till och mobilanpassas men vi får ta det pö om pö på lediga stunder. Det gamla forumet är skapat när det var 100% desktopdatorer, nu är cirka 80% av besökarna på mobila enheter.

Vår testpanel har testat så gott vi har kunnat men det finns givetvis risk att något inte funkar som det är tänkt. Ni får jättegärna kommentera om ni ser något som inte funkar, till exempel om ni får ett felmeddelande eller hamnar fel på något sätt.

Vi hoppas det kommer att fungera hyfsat och tack för ert tålamod.
Tommie och Janne, AutoPower.se
Hej,

Ibland blir det bästa det godas fiende…

Eftersom det finns så mycket samlad kunskap här om ALLA BMW-modeller, saknar jag det gamla ”100 senaste…”.

Nu finns det bara 5-6 st listade, annars verkar det som att man måste plöja igenom modellserie för modellserie.

Det orkar ju ingen, så då går en del allmän kunskap helt förlorad. Så var det väl inte tänkt?

/Lennart
Det hade ju varit tokigt så vi har gett den en klart mer framträdande plats: Blåa knappen "Senaste" strax under toppbilden har motsvarande funktionalitet som 100 senaste.
”Blå knappen” ger inte alls samma resultat som ”100 senaste”.

Jag får kolla igen på datorn imorgon och återkomma. :)

/Lennart
Ok. Jag ger mig! :)

Lite mer bläddrande men nog rätt ok när jag vant mig. :)

/Lennart
We
921
Weiman
118i M-Sport -24
Wow! Vilket lyft! ??

(Fast unicode emojis funkade visst inte ;)
Visa användare
ProPro-medlem
853
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022
F30 330e 2017
F31 320d 2014
Bra feedback, Weiman. Ska kolla på det och se om vi kan fixa det.

Lenwib: Senaste -knappen är samma som gamla "Senaste 100" i fräschare skepnad. Om du kollar i en liten mobil, så kan det hända att datumen saknas om skärmen är smal. Du kan då lägga mobilen på sidan och vips visas fler kolumner. På flera ställen i nya designen så visas mer och mer ju bredare enhet eller webbläsare man har.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Nu har jag vant mig! :)

Bredbilden (mobilen på sidan) gjorde susen.

Förlåt att jag bråkade!

/Lennart
Visa användare
8.475
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Bra med denna förändring! Uppskattat!
da
1.981
danielb
I4 M50 -24
Plötsligt händer det! Bra jobbat.
js
1.853
jsn
i5 m60 -24
Härlig uppdatering! Bra jobbat!!
Hur ser jag vilka inlägg som har tillkommit eller ändrats sen sist jag var inne? De som tidigare visades i fetstil?
Visa användare
ProPro-medlem
853
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022
F30 330e 2017
F31 320d 2014
Jsn: Jag trodde ingen använde det. Så just den funktionen har vi inte lagt så mycket energi på. Men ”Senaste”-knappen bör hjälpa ganska bra. Jag ska kolla vad vi kan göra. Kanske feta de rader som man inte läst. Typ.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Ve
1.414
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Snyggt! Trodde väl aldrig att nåt sånt här skulle ske. ;)

En liten grej, går det att ordna en citera-funktion?
Visa användare
ProPro-medlem
853
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022
F30 330e 2017
F31 320d 2014
Verdi2: Det borde inte vara omöjligt. Jag lägger det på backloggen

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Visa användare
3.973
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tack och snyggt jobbat .
We
1.920
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Kul att ni uppdaterar! Något jag saknar är tidsstämpel på inläggen.

Visa användare
ProPro-medlem
853
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022
F30 330e 2017
F31 320d 2014
Tack, Westersund.
Nere till höger vid varje inlägg så finns en "badge" med tid när inlägget gjordes. Vi har gjort den så att det står exempelvis "15m" om inlägget gjordes för 15 minuter sedan. Den uppdateras dessutom, så om man har sidan uppe i ytterligare 10 minuter, så kommer det (förhoppningsvis) att stå 25m, osv... Däremot måste man ladda om sidan om man vill se om det kommit nya inlägg i samma diskussion.

Om du sitter på dator så kan du hålla musen över tidsangivelsen (15m), och då ser du exakt när inlägget gjordes i en tooltip, och då står det typ "2024-02-22 09:56".
Hoppas det räcker och funkar bra. Jag hade någon idé om att göra så att om man trycker på tidsangivelsen i en mobiltelefon, att den då skulle växla mellan att ange exakt tid, och ange hur länge sedan inlägget gjordes.

Om du däremot talar om att du saknar tidsangivelse när du är inne i "Senaste" och kollar i en mobiltelefon, så ser du i stående läge inte tiden. Du kan då lägga telefonen ner på sidan (landskapsläge), och då ser du den tredje kolumnen.
Eftersom det är några som saknat detta och inte insett att man kan se tiden även i mobiltelefon i stående läge, så funderar jag på om man kanske skulle visa tiden istället för antal inlägg i "Senaste".

Mvh
Tommie, AutoPower.se
När man klickar på en tråd som man varit och läst i förut så vore det smidigt om man kom till senaste inlägget som är nytt för en själv. Istället för att behöva leta och scrolla sig fram till rätt sida och inlägg i tråden.
16.380
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
We
1.920
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Det har jag sett Tommie, kanske bara är jag som föredrar en tidstämpel istället för tid sedan inlägget postades.

Ve
1.414
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Nu när jag ändå har forumledningen "på tråden". Går det att mergea ihop mitt gamla Verdi-konto med Verdi2? Skickade ett PM om detta för länge sen men fick aldrig något svar. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.