AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
487

"Front läpp" drar den i backen?

bi
36
biz
430i Coupé -21
Hej,

En sån här:
Länk

eller liknande sitter på en bill jag funderar på. Nu bor jag på landet, grusväg sista kilometern innan där jag bor.

Är lite orolig för att den kommer dra i backen, och även vid vägbulor och sånt.

Nån som har erfarenhet? Inser att frågan är lite i stil med "Hur långt är ett snöre?".... men om nån har haft en bil med detta och kan säga direkt att det är mindra lämpligt på dåliga vägar....

mvh H
Hej,

Jag har i det avseendet bara erfarenhet som fotgängare. Men när jag ganska ofta passerar ett övergångsställe omgivet av fartbulor, skrapas det.

Naturligtvis handlar det oftast om en kombination av lågt-flygning och hastighet. ;)

/Lennart
Visa användare
118
JohnnyLehti
BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006
BMW 320i m sport edition 2011
BMW M3 E46 2002
Detta är en fråga man inte kan svara på.
Hur ser vägen ut? Hur fort kör du? Hur låg är bilen? hur långt är överhänget på fronten? Hur är bilen i chassiet o.s.v. Själv gjorde jag en hasplåt i plast som petar ut 10mm framför splittern och det funkar för min del där jag kör..
bl
2.146
blixten
325i -88
Jag kan tex inte ha en sådan på min bil för den tar i när jag skall köra in i garaget. Nedförslut som övergår till plant garagegolv.
bi
36
biz
430i Coupé -21
Som jag sa, det är lite som att fråga hur långt ett snöre är... :-)

Men jag har rått lite bättre uppfattning, får nog vänta på nåt annat intressant, vill inte ta risken, även om det är snyggt
32ProPro-medlem
2.311
325cabrio
330dA Xdrive touring - 10
330iA Cabrio -03
Om man har låg bil med risk att det tar i, kan det ibland hjälpa att köra lite med diagonalt över hindret ( tex fartgupp) så däcket kommer upp före spolern/läppen. Jag körde lägre tidigare men ibland blev jag snöplogen på vintern och körde en gång över med spoiler över en stenkant (körde för långt fram på en parkering) och det skrapade rejält på tillbakavägen. Visst är det snyggt och kan vara skön körkänsla med lägre och tightare bil men för en vardagsbil på vanlig väg, då finner jag att det är mer pratiskt med normalhöjd.
En renodlad banbil eller utställningsbil är en annan sak än bruksbil. Tyvärr svårt att kombinera om man inte har lätt justerbar luftfjädring.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.