AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
2.732

Vilka laddappar använder ni?

Sida 2 av 2
Wi
2.087
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Har sen jag skrev senast i tråden fått hem vår iX och testat Plug&Charge några gånger och hittills har det varit riktigt smidigt. Bara testat på Ionity men där har det funkat att bara plugga in och ladda.
js
1.866
jsn
i5 m60 -24
Ett år senare...
Vilka appar är värda att ha om man vill ha en bra täckning i den södra halvan av landet? Dvs att man kommer åt ett större nätverk med samma app. Det jag sett hittills är
* CircleK
* OKQ8
* Tesla, om man nu vill främja dem
Men vika fler använder ni?
Visa användare
8.526
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ionity - Fördelen med dem är att om man vet man ska ut och åka någon vecka så är det värt att köpa abonnemanget och få ned laddpriset till 3,5kr/kWh. Samt att de har snabba laddare och alltid flera på de platser de har.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Jag använder BMW charging kortet till 95%. Väldigt smidigt och går att använda på massor av laddstationer. Där ingår bl a Ionity. Det är en låg fast kostnad men du laddar sen till bättre pris.

BMWCS #8925
Visa användare
8.526
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Newman, vad är priserna? Vad kostar det per månad och vad kostar en kWh på Ionity via BMW-kortet?
Ru
107
Rule Germania
G26 I4 Edrive40 -22
Hej!

Efter gratisåret för BMW Charge (för den som köper en ny elektrisk BMW), är månadsavgiften för BMW Charge 55:-/mån. Till det kommer Ionity Plus med 73:- / månad, om man vill ha det. Alltså 128:-/månad i fast avgift. Då kan man ladda på Ionity för 4:30 SEK/kWh i Sverige. Priserna utomlands varierar per land.
Läs mer här; Länk
Hela prislistan; Länk

Utöver BMW Charge - kortet använder jag ibland Circle K appen för laddning på deras statiner, och någon enstaka gång OK/Q8 (Skellefteåkraft) med betalning direkt med betalkort. Har också ett Mer-kort, men såg nu att deras laddare ingår i BMW Charge avtalet. Med det klarar jag mig utmärkt i södra Sverige upp t.o.m Mälardalen i alla fall.

Ofta blir det laddning på Ionity i Gränna på vägen norröver och hem. De sex Ionity-laddarna där brukar räcka till även om det på fredagskvällarna kan vara lite trångt. Men då finns det å andra sidan 10-12 Circle K laddare på samma station. Endast vid två tillfällen har det varit kö in (stora resdagar vid jul eller påsk), och jag har då kört vidare till Ionity i Jönköping som ligger vid Elmia-mässan. Här har det alltid varit gott om lediga laddare. Nackdelen är att det inte finns någon service - inte ens toalett. Mässan har varit stängd de aktuella tillfällena och på Scandic-hotellet är man inte välkommen!

Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Rule hann före men det stämmer som han säger. En annan uppsida är att man får en månadsfaktura som dras från ditt konto. Det går också att ställa in i navigationen att bara laddare kopplat till BMW charging visas (hittar man inte lämpliga laddare kan man bocka ur funktionen tillfälligt).

BMWCS #8925
Ba
387
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
@Rule Germania: Jag har Ionity Plus, månadsavgift är 73:-, och priset per kWh är 4:30 SEK.

Detta ändrades i början av året, tidigare var fasta kostnaden för det abonnemanget lite högre, priset per kWh var 3:50

Lennart Bornhall
BMW CS #1085
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.