|
|
---|---|
Länk REG54M M5a som blev stulen i Stockholm 2023-12. Dåligt skick men kanske inte så konstigt då den som sagt varit stulen. Anmärkningsvärt tycker jag är att det finns 10ägare bara i Sverige från 2021 (Gick 3 år tidigare i luxenburg). Kanske studsat mellan handlare. | |
Tråkigt öde. Problemet är ju inte att KVD säljer den som skriver alla fel utan när den hamnar hos en mindre bilhandlare som kommer skriva "Toppskick" i annonsen utan att nämna något vad den varit med om... | |
Halloj! Kul med en tråd om bilen jag vann! 😃 Det var faktiskt helt oplanerat, jag var inte mellan två bilar eller hade något behov alls av ett bilköp. Men algoritmerna på min webbläsare kastade in ett sponsrat inlägg ifrån KVD om en M5’a som såg ut att ligga rätt i peng så jag kastade ur mig ett bud & gick sedan till bords & käkade middag med familjen. Dagen efter när jag vaknade (förra Fredagen) så låg det ett Mail i inkorgen att jag hade vunnit! Slog hål på spargrisen & åkte över till KVD i Södertälje (5mil hemifrån) fick provköra & valde att köra på affären! Bilen har inte varit stulen som trådskaparen skriver, det är Nordea som gjort ett återtag på den. Att skriva att bilen är i skrämmande dåligt skick skulle jag säga är en smärre överdrift men jag är ju kanske partisk som har bilen i min besittning idag! Fin servicehistorik, 3 brukare sedan import & en krockskada höger fram som plockade med sig strålkastare, huv & höger framskärm (som båda går att rikta) & lite galler i stötfångaren. Jag har beställt varenda del som behöver bytas ut på BMW inklusive en till nyckel. På Måndag lämnas den in på lackering & montering av nya delarna! Jag fotodokumenterar såklart hela processen även om skadan inte är mkt större än en kollision med ett rådjur. Hittar jag inte några roligare fälgar så blir det renovering på dessa som sitter på pga kantstötningar. Ska bli kul med min andra F90! Måste säga att man åker bättre i denna än min förra Competiton som var lite väl stötig i fjädringen! |
|
![]() 118 BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006 BMW 320i m sport edition 2011 BMW M3 E46 2002 |
Undrar var infon om att den varit stulen kom ifrån. |
Står här: Länk Bilar blir inte efterlysta av polisen om de återtas av finansbolag utan det är något mer bakom. |
|
![]() 13.000 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jo, bilar kan faktiskt bli märkta som stulna i Transportstyrelens register när det uppstår vissa specifika problem under återtagningen tillbaka till finansbolaget. EDIT : Ok, fast ofta brukar det vara skenstöldanmälningar i samband med detta och en stöldanmälan är ju en stöldanmälan så märkningen är ju tekniskt sett för en stöld och inte en återtagning - men förekommer även i vissa fall även att bilen anmäls stulen av finansbolaget (som brukar lägga ut återtagandet på diverse företag). @tsdi : Grattis till ett lite plötsligt bilköp! Hoppas det är inte är några skelett (inte bara bildligt talat) gömt i den där bilen :-) Fördelen med att köpa dessa "något övergivna bilar" på KVD är ju att det gjorts en någorlunda ingående inspektion av ett oberoende företag (vilket man såklart betalar för men är ändåså en stor fördel att man istället tar bilen efter man köpt det till exakt samma företag och först då ser hela sanningen). |
Tack för glada tillrop! =) Fick tillbaka den ifrån lackering idag. Riktigt bra utfört jobb måste jag säga, väldigt svår färg att få till. Passade även på att köpa en helt ny uppsättning 863 M-performance fälgar med Michelin PS4or runt om! Gillar verkligen inte fälgen som denna bilen kom med ifrån fabrik. Möjligt att dom blir lackerade i svart till vinterdäcken. På länkarna nedan kan ni avnjuta lite bilder på den! Sista länken är det bild ifrån när jag kom hem & parkerade i garaget bredvid M4an som jag brukar ha parkerad nere på Nurburgring! Utanför står min 760il F02 Individual som jag tyvärr inte fick med på bild! Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
Kul att den återfår sin forna glans! | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.