AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
796

Byta DME - Programmera - E90 318

Visa användare
2.625
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
325 E46 - Alpenweiss mit Scorpion rör och ny optik ala 03.
318 E90 - Alpenweiss
Har nu kommit till slutet i min felsökning.

Komp finns (både statiskt och i drift).
Spridare är OK (ger rätt mängd och läcker inte)
Nya Coils och BOSCH stift.
Bränsletryck är OK
Valvetronic är OK

Däremot när jag skall läsa ut felkoder med INPA får jag inga annat än att det står "Unbekannter Fehelrtort". Kör jag med Carly får jag missfire som kod så jag vet inte.....

Om jag nu köper en beggad DME - hur går man tillväga för att "programmera" den för jag antar att man inte kan köra plug and play även om man tar en från samma model och år.

"Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV"
BMW CS #05XXX

Is
2.263
Isåkare
Lexus IS250.
Har du seriöst kontrollerat så du inte har nått insugsläckage som jag skrev i den andra tråden ?? det är ju ett typiskt fel när en motor inte går på alla på tomgång, men kommer igång på varv.

Jag kan inte Carly eller INPA och vad de kan göra, men det vore väldigt intressant att prova min iCarsoft CR MAX på din bil, finns mycket man kan se live när motorn går.

På din fråga här har jag inget svar, och jag bor tyvärr inte i Skåne, annars hade du fått låna min iCarsoft.
Visa användare
ProPro-medlem
5.017
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Programmera in begagnad DME är inget man kan göra själv tyvärr. Det man får göra är att skicka gamla och "nya" till en firma som får klona den gamla. Vilket naturligtvis är jobbigt om den är helrökt. Men det verkar inte denna vara.

Bra firma är denna
LB Styrdon & Datateknik
www.bilelektronik.se
0739-982622

Liten firma där man kan prata med Levi som gör jobbet.

Vidare så är Inpa överlägset allt annat att få ut rätt felkoder ur en BMW E-serie. Det är ju BMWs egna ingenjörsprogram. Så säger den "Unbekannter Fehelrtort" så är det så. Jag gissar att Carly skarvar i bara.

Intressant möjligen att kolla med Ista som också är BMWs egna program.

Mvh Ola

Min OBD-shop:
Länk

Mina bilar:
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.