|
|
---|---|
Hej, efter ett byte av bakljuset, så får jag det inte att funka. Bytet berodde på en bränd kontakt till kretskortet. Jag har kollat säkringarna som verkar vara ok. Förresten, symbolerna på säkringsschemat är något rörligt... Jag har fått besked om att det skulle kunna var en "modul" som tydligen styr belysningen bak. Övriga bakljus funkar. Någon som har någon erfarenhet av detta? Hälsn Lasse | |
Hej och välkommen! :) Egentligen VET jag inget, bara gissar. Det handlar om en F31? Jag tror att sena årsmodeller har en separat ljusmodul för den bakre belysningen. Men i ditt fall borde det handla om ljusmodulen FRM, "FotRumsModulen", placerad i närheten av förarens ben och som styr all belysning och mer därtill. Denna modul reagerar på olika fel i varje separat strömkrets och stänger av denna. (Det räcker med att bilen körs för länge med en lampa trasig.) OM det är så. kan modulen (antagligen) återställas. Till det behövs kunnande och utrustning. Modulen är (antagligen) alltså inte trasig, men BMW åtar sig ingen återställning, utan byter bara ut. Om du har lite tålamod, hittar nog OlaO här på forumet hit. Du kan också kontakta honom på hans hemsida, Länk Han brukar kunna hjälpa till med mer påtagliga råd. /Lennart |
|
Hej, nu är ju detta en F-serie så det är ju lite annorlunda än de klassiska felen på FRM på E-serie som avhjälptes med Inpa. Däremot går det sannolikt att nollställa detta med Ista. Jag har både mjuk och hårdvara för detta. Rekommendationen är en ENET-WiFi adapter som är kvicka och smidiga på F/G/I serien. Appen Bimmerlink klarar att kolla och återställa "Lightning short circuit locks" Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
Hej Ola! Än en gång stort tack! Glömde nämna en detalj, backlampan och blinkerslampan fungerar, men inte bakljuset. Men det kanske inte förändrar något utifrån det du rekommenderar som behöver åtgärdas..... Mvh Lasse |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.