|
|
---|---|
Försökte nyss beställa från autobatterienbilliger.de. När jag hade valt och skulle checka ut, blev det stopp. ”Kontakta kundtjänst för uppgift om fraktkostnad.” Efter två dagars väntan fick jag svar: ”The shipping of a lead-acid/wet battery can only be done by freight forwarding on a pallet, because it is dangerous goods. The shipping costs to Sweden are 160,49 Euro net.” Eftersom svaret dröjde så länge, hade jag redan gett upp och beställt (från Mekster, där priset för samma batteri inkl frakt t o m blev lägre än bara den tyska frakten. Fast det visste jag ju inte då.) Så där försvann ytterligare en frihet…. /Lennart | |
Så farligt för att det korsar en landsgräns, men säkert att transportera inom Tyskland utan att frakten ska bli 160€!? | |
Le 355 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå 118 D -08 320 D touring -13 Mineral Vit |
Här har jag köpt batterier från Tyskland några gånger, fraktkostnaden är 14,96 Euro. Länk |
För tyska köpare är det fri frakt…. Ja, jag undrar om kundtjänst avsåg totalpriset, batteri plus frakt. Har faktiskt ställt frågan men (ännu) inte fått svar. Men inte ens om så vore fallet, hade det lönat sig. Tack för länken, LeMans! Hoppas dock att inte vara i marknaden på länge än. :) (Men tipset kommer förhoppningsvis andra till nytta, förstås!) /Lennart |
|
Frakten har blivit dyr och även att man skall betala svensk moms även utomlands. Minns när jag köpte detta batteri från Italien i 2019 för 1400 kr till dörren 😀 | |
Autobatterienbilliger.de har väl haft fraktbegränsning för våta batterier även tidigare? Har aldrig haft problem med beställning av AGM- eller gelbatterier. | |
Köpte ett AGM-batteri från Autobatterienbilliger.de den 8/1-24 och betalade 15,92 Euro i frakt. |
|
Fortfarande inget svar/kommentar från kundtjänsten, så det är väl som ni säger. Våta batterier kostar fläsk att skicka (från DE). Om nu inte uppgiftslämnaren hade fel, men väljer att ducka… /Lennart |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.