|
|
---|---|
Letar efter alternativ efter riktiga mekaniker som inte ger sig att hitta fel? - det jag mött ör att de testar det vanliga som insugsläckage, kanske byte o2 sensor - sedan stopp - Nej, vi hittade inget mer - vi vet inte vad det kan vara Jag tänker - men ta reda på det då för helvete - du är yrkesmannen - jag är bara bilägare Var är yrkesstoltheten, undrar man? Man röjer väl runt tills det är löst. Jag har fått komma med alla förslag själv det jag gjort. - nu andra omgången - en del rent förebyggande Har inte BMW jordens största databaser med saker som gjorts på bilar och vad som löste problemet? Har ni några förslag på några verkstäder/specialister ni litar på till 100%? Jag kan tänka mig åka långt, även utomlands om så är, inom norden först i alla fall. - hotell och övernattningar, inget problem - jag vill ha bilen fixad Det är mitt tidigare Permissable range exceeded LTFT bank 2 och på OBDII P0174 System lean on bank 2. Skall ju inte behöva skrota bilen över detta!!!!! Tacksam för tips på bra specialister som är yrkesmänniskor och sätter stolthet i det!! Tack. | |
Jag skulle vilja rekomendera BMT AB Per Larsson i Huddinge. Duktiga BMW specialister! Lämnade själv in min M5 E60 för vevlager och termostatbyte 2018 och var otroligt nöjd! | |
Tackar, det låter som rejält kunnande i motor också. Snubbe med personnamn på firman låter bra också. |
|
Jarls bilservice i Helsingborg brukar ju få bra rekommendationer, men där har du kanske redan bränt fingrarna? Med tanke på din reggade geografi alltså. /Lennart Tillägg: Need For Speed i Malmö förekommer också bland rekommenderade. |
|
Tackar, nej Helsingborg har jag inte varit med bilen än. Ängelholm och Malmö på Förenade Bil bara. Need for speed ger också vibbar av entusiaster, vilket jag gillar. Jag noterar Jarls och NFS.... Själv blev jag nyfiken på schmiedmann.se Länk Låter som folk som vill något... |
|
Länk men jag är partisk, en kompis jobbar där men det är nog därför han jobbar där, för att firman och dess personal är som dom är, ytterst kompetenta. Mvh Asken |
|
Ja, NFS alla dagar i veckan.. Känner ägaren sedan många år. Dom bytte koppling på min E89 i fjol, på halva tiden mot verkstäder offererade här i krokarna.. Blev alltså billigare med 50 mil ToR + en hotellnatt. ///Micke |
|
Prima, kompetens och initiativ är #1 och #2, om det sedan kostar är underordnat. Den passiva hållning jag upplevde hos bmw-verkstad är som liknelsen - jag går till en verkstad med min tv-apparat som är död - när jag hämtar den och betalt 2000 kr så är den fortfarande lika död - verkstaden meddelade att de bytt säkring men det hjälpte inte - de vet inte vad det kan vara - jag får själv komma med serviceschema och be dom kolla om 10V i en mätpunkt - sedan betala 2000 kr igen och får tillbaks lika död tv med orden det är 10V i mätpunkten och att de vet inte vad det är ... så håller det på. - väldigt kort lista på vad de kallar felsökning Jobben man gjort på begäran upplever jag vara bra gjorda hos bmw, men den passiva hållning de kallar "felsökning" är det som stör. - var är yrkesskicklighet och yrkesstolthet att faktist lösa ett problem åt kunden? Man hör ofta, vi får koppla upp bilen och se vad det ger. - som om det vore något annat än standard och en stor grej - var och en med egen scanner garvar ju bara över detta trams - Förenade Bil tar dessutom 600 kr + moms för detta. - dom droppade jag för 5 år sedan Tack igen för tipsen, noteras och kontakt tas i veckan. Har en trave saker bokat hos bmw i förebyggande som luftfilter, bränslefilter med tryckregulator och DISA-enheten som är dags då den sägs vara 12-16000 mil och jag hade hysteriska rasslingar under flera år fram till för något år sedan. Sades även på internet kunna tända motorlampa och slänga "leankoder". Har även lagt till röktest avgassystemet, vilket inte ingick i deras röktest av insuget tidigare. Någon läcka där kan få o2-sensor att rapportera fel värde vad jag hittade på internet. - och det kan mycket väl beröra bank2 som koderna rapporterar om Bank 2 har ju 3 enheter högre LTFT än bank 1. |
|
Lundhs Bilotrim har rykte om sig att vara en klassisk ”riktig” BMW-bilverkstad. De var auktoriserade fram till några år sen. Stängde ner. Men har öppnat igen. Har varit in där några gånger under åren med svårfelsökta problem. Det finns utan tvekan ett djupare intresse och kunnande där inom väggarna vilket flera har vittnat om. Vet inte hur det är med nyare bilar. Men upp till låt säga F-serierna skulle det inte vara någon annan verkstad jag skulle besöka här i krokarna. | |
Ingvar Lundh Bilotrim, Avesta noterat. Tack. Låter tråden befolkas av tips och inte mina enskilda saker, så den kanske kommer fler till nytta. - verkstäder med särskilt stort förtroende. |
|
Hackefors Bil i Linköping fixade min 335a för några år sen. Efter en miss på Mantorpsrakan så behövdes en annan motor. Hackefors hjälpte mig hela vägen! Mvh Bruno, Uppsala |
|
Kört två jobb på Jarls Bilservice, Helsingborg - förnämligt Sista jobbet när jag plötsligt fick system lean båda bankerna - BMW hade inte dragit åt en liten tapp och slang - hittade på nolltid Första jobbet byte skivor+belägg bak - aldrig haft så bra handbroms - välgjort Yrkesfolk rakt igenom, entusiaster och mycket Alpina bilar osv. Jag kommer göra alla jobb hos dom i fortsättningen. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.