AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
378

Rutor på ramlösa E82

Tittade på en E82 hos en handlare idag och blev positivt överraskad av att idiotin med att rutan ska gå ner när man öppnar dörren saknades. Såg en video om bilen på Youtube där de kommentar att man ska kontrollera att rutorna går ner när man öppnar dörrarna..

Blev lite fundersam över de olika uppgifterna och tänkte att någon här kanske vet hur det ska vara. Dörrarna på bilen i bilhallen gick lätt att öppna och stänga utan att rutorna rörde sig - likadant på båda sidorna.

Är rutor som går ner när man tar i handtaget något som bara finns på senare modeller? Eller vissa versioner?
Visa användare
2.310
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Karmlösa rutor på E81, E82 och E88 ska rutan gå ner när man öppnar dörren.
Provade du fönsterhissarna?
Kan vara att den behöver (om)initieras.
Har den sjukan på min, rutan går mindre och mindre ner, för att till slut inte gå ner alls.

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Visa användare
1.436
tegel
e82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej, jag har en e82 (125i Coupe) och kan bekräfta att rutan går ner en bit när dörren öppnas och går sedan upp igen för att sluta tätt.

Går den inte ner (pga frusen etc) går det ej att stänga dörren eftersom rutan då studsar mot listen.

/M

Mina bilar: Länk
Tack för era svar. Provade inte fönsterhissarna. Provkörde den inte ens. Dörrarna gick dock både upp och igen utan att något rörde sig och det med minsta möjliga marginal.

Gillar storleken på bil, utseendet och den klassiska BMW-känslan men ska kanske leta efter en E87 ändå. Ser inget egentligt behov av Cuope-karossen förutom att jag tror att de håller sitt värde bättre och man skulle bli lite gladare varje gång man närmar sig bilen..
Visa användare
1.436
tegel
e82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Jag älskar min Coupé fortfarande efter 12 år...med 18" hjul i rätt bredd en riktigt unik snygging :-)

/M

Mina bilar: Länk
ma
266
mackan 323ti
E88 N55 DKG
E82/8 är en blivande BMW klassiker! Köp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.