|
|
---|---|
117 BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006 BMW 320i m sport edition 2011 BMW M3 E46 2002 |
En julklapp till mig själv. Efter att ha sålt min Sierra Cosworth som jag har haft i 27 år blev jag sugen på något annat. Genom fina kontakter på bl.a BMW i Munchen så började vi leta efter ett nytt objekt. Kraven var höga vilket gjorde att vi höll på i stort sett varje dag och letade. Först hos BMW själva då men efter att ha kollat på en bil som vi inte var riktigt nöjda med började vi leta genom andra kontakter som handlar med samlarbilar som är baserade i Tyskland. Där fick vi napp till slut:). Målet var att hitta en M3 E46 med rätt historik och det har denna: En M3 2002 med en brukare sedan bilen var ny. Bilen rullade 4000 mil första året, sen ställdes den av i 17 år. Därefter har den rullat 1880 mil sedan 2019 fram till 2022, sedan avställd ett år fram tills nu. Den har full dokumentation på all service, aldrig krockad, alla originalrutor, aldrig rullat i salt då den har bott i södra Tyskland hela sitt liv. Dessa bilarna har gått upp kraftigt i pris vilket gör att folk håller i dom och därför är marknaden dränerad på rätt bilar. Att hita en M3:a är inte svårt men att hitta en med perfekt historik, få ägare, aldrig krockad, aldrig trimmad eller ombyggd är inte lätt idag. |
Du är en sann entusiast! Och vilken otroligt fin proveniens din M3 har. |
|
Lyfter på hatten för dig som haft en Cosworth i 27 år, otroligt. | |
Grattis Johnny! | |
Grattis till en fin bil, hoppas vi ses i sommar. Gillade din Cosworth. |
|
Ska bli riktigt roligt att se den under 2024 Johnny, grattis till bilen!! :D BMW Club Schweden www.bmwcs.com |
|
Buspelle |
Låter som en historia med lyckligt slut. Grattis till en riktigt fin bil! |
Tack ska ni ha! Nu har man lite terapijobb under vintern :). Småfixa lite, polera upp fälgar, lack och lite annat smått och gott. God Jul! |
Grattis till M3:an, kanske inte helt gratis, men ändå. Är det en manuell eller SMG, cab eller coupe? em3 |
|
em3, tackar! Bilen är en SMG coupe', carbonsvart med M-tech-klädseln, 19"-fälgarna, stora navin, backsensorer, elstol o.s.v. |
OK, kul, har också carbonswarts med imolarött läder i cabben.....gick med i BMW CS i år, med målet att kanske vara med lite i ffa oldtimer-gruppen samt att försäkra i Motorhistoriska, får se om vi syns på träffar kanske....... em3 |
|
EM: Ok, trevligt! Ja, jag får hem en "inspektör" på Söndag från BMW oldtimergruppen som ska ta en titt på bilen för kommande försäkring. Den verkar passa som handsken den försäkringen nu när bilen är över 20 år gammal. 1770 kronor helår kan man leva med :). Den 1-2 Juni kommer vi vara med på Trollhättans motorfestival med BMW M-group Nordic som jag har grundat på facebook. Då ska jag försöka få ihop ett bra gäng med bilar till vårat utställningsområde. Mer info finns på facebook under evenemang. |
Jaha, låter kul, jag var mer aktiv på träffar tidigare, men den där festivalen låter ju kul, ska genast FB-söka på M-grupp Nordic!! | |
EM3: Gör så! Trollhättan blir nog roligt. Det är redan 10000 personer som är intresserade av att vara där. Det ligger en länk i M-group där man kan gå in och betala för sin entre´redan nu om man vill så har man sin plats klar. |
27 år med samma bil - Hatten av! Trodde jag började bli veteran efter 11 år med samma (E90 M3), har uppenbarligen att jobba på. I sammanhanget kan man konstatera att det ger ett skönt mervärde - inte bara för efterföljande ägare - att ha en bil under en lång tid. Oavsett hur "speciell" den var när den var ny så blir den mer speciell med åren. Sent grattis till nya bilen! |
|
2.625 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver 325 E46 - Alpenweiss mit Scorpion rör och ny optik ala 03. 318 E90 - Alpenweiss |
Är också i "lä". Har haft min M3 E46 i 14 år så 13 kvar :) Har lite fix innan jag vågar skriva "nycksick". Hellacken känns skön att ha gjort. Motorgenomgång är gjord så nu återstår fälgarna (fälgfixarna skall fixa dem) och lite inne i kupen. Efter det så bör den klara minst 13 år till :) "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.