AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.519

Reparera felande AdBlue eller Adblue Delete? BMW 520Dx -18 (G31)

Bi
3
BimmerMupp
520dx Touring 2018 (G31)
Hade familjepulkan på oljebyte idag och för att kolla motorlampan som tänts - och domen var Adbluetanken med kabelstam etc måste bytas - för 16.568:-

Så - någon som faktiskt gjort Adblue Delete?
Eller - kan man släcka/koppla bort den själv med typ BimmerApp och en dongel i diagnositkuttaget?
Ellerär det bara betala 16 lax och gråta en skvätt?

Tack på förhand!

Nollkoll
He
332
Henrik335i
523i e61 -08
Tycker mig se en del bilar på blocket där säljaren gjort adbluedelete så det är nog en ok åtgärd på problemet. Hur långt har din bil gått? Skulle va intressant att veta om det går att koppla bort smidigt själv, min har gått 11500 så räknar med att jag kommer drabbas.
16.351
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
vet inget om firman men tjänsten finns absolut Länk

He
381
Hero02
Audi A4 2018 S-Line
Hur långt har bilen gått , många försäkringsbolag har ju upp till 12000-15000 mil som täcker detta.
Har själv gått över till Audi och fick detta problem med , men försäkringen täckte detta då bilen hade gått 11600mil
Bi
3
BimmerMupp
520dx Touring 2018 (G31)
Min bil har gått drygt 12000 mil - och direkt när den passerat 12000 så tändes lampan...hmmm...

Men bra tips om att kontakta försäkringsbolaget - tack!
Vilket försäkringsbolaget har du @Hero02 ?

Känns ju angeläget att få detta löst - annars går den ju inte ens igenom besiktningen...
He
381
Hero02
Audi A4 2018 S-Line
kommer inte ihåg om det var folksam eller länsförsäkringar jag hade när det hände
TS, exakt vilka felkoder utlästes samt hur lagades/löstes felet? Att det samtidigt skulle vara fel på både kabelstammen och adblue-tanken låter osannolikt. Snarare att verkstaden inte kan (eller orkar) felsöka.
Bara koda bort den.
Det är dock inget man kan göra själv utan det är en tuningfirma som gör det.
Jag håller själv på med det men bor lite långt från dig. Kontakta någon av mina kollegor på NMS Tuning. Vi har fyra kontor i Stockholmsområdet.
Länk
Bi
3
BimmerMupp
520dx Touring 2018 (G31)
Det slutade med att jag bytte Adbluetank, insprutningsrör och hela skiten. Som tur var täckte försäkringen, dock med en självrisk på 8.000 sek. Uppstår det igen kommer jag tveklöst köra Adblue-delete hos någon tuningfirma.

Nollkoll
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.