|
|
|
|---|---|
|
Har under en lämgre tid inte kunnat byta körläge men nu fugerar det att byta mellan alla tre. Kunde inte lägga in eco PRO tidigare. Har hittat samma problem på utländska forum men utan lösning. Ligger det kanske någon automatåterställning som aktiveras efter en viss tid eller antal eller DPF rensningar? Överraskad och glad! | |
|
Tror att det är de gamla sensorerna i sommardäcken som stör. De är inte utbyrtta sedan 2016 och visar inget däcktryck längre. De höll i 5-6 år i alla fall. Vill nu förstöra Tpms-sensorena utan att ta av däcken. Hur gör man enklast? Min mikrougn är för liten. |
|
We 1.968 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Varför ska du förstöra dom? Om dom inte visar däcktryck borde det betyda att batterierna är slut d.v.s. att dom redan är "förstörda". |
| Jo men de försöker skicka info som bilen inte kan tolka men som stör körlägesystemet. | |
|
Det visade sig att när det inte finns några TPMS i hjulen kan jag välja körläge som jag vill. Så antingen ska man ha fungerande sensorer eller inga alls. Sedan får man leva med att det lyser lite på instrumentbrädan, men det går att täcka över så det inte syns. :0) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.