|
|
---|---|
lurch |
Jag plockade precis ur en Valeo 2542378b laddregulator ur min E39 520 - 03 och skulle beställa en ny. Enligt trodo och autodoc (när jag söker på regnr) så passar inte Länk trots att oem-numret är listat på den. Denna regulator är enligt uppgift på 12 volt. Istället ska denna passa: Länk. De ser väldigt lika ut men denna är tydligen på 14,6 volt. Hur ska jag göra? Gå på deras rekommendation utefter regnr (14,6V) eller gå på om-numret som är listat på den de säger inte ska passa (12V)? |
Hej, Jag har själv varit med om att Trodo ger konstiga signaler. Jag tror att Trodo, liksom många andra näthandlare, inte har full koll på vad som specas om produkterna. Tittar man på deras urval för en viss detalj, varierar produktinformationen väldeliga. Det finns väl ingen regulator som maxar 12,0 volt? Men den dolda betydelsen är antagligen att regulatorn är avsedd att arbeta mot ett 12-voltsystem. Googla lite på ditt förstaval (Generatorregulator) "AS-PL ARE3038" om du vill känna dig extra säker. /Lennart |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.