AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.665

Förmedlingsuppdrag Fridhems Bil & Fritid

Visa användare
3.135
AlexanderK
I3 120
Z4 E89 23i manuell
Är det någon som känner till ett företag som heter Fridhems Bil & Fritid. Jag har en bil till salu och blev kontaktad av dem med den vanliga valsen att de har en kund som söker precis en sådan bil jag har och att priset är helt rätt. De erbjuder nu en förmedling där jag får precis det bud som står i annonsen som begärt pris, och att deras provision blir allt de får för bilen ÖVER 275.

De ville naturligtvis hämta bilen på biltransport för att förmedla dem i sina lokaler. På deras hemsida står ingen adress, de har bara ett fordon till salu, nämligen en båt. Det finns inga kundomdömen om dem på nätet, bolagets adress är den något obskyra adressen "Poststugan 1 i Malmö".

De försökte också med stressknepet att "du måste vara snabb, annars får jag in en annan kund istället".

Jag tyckte det luktade bluff lång väg, så jag skrev bara att jag inte var intresserad av att göra affärer med ett företag som jag knappt kan hitta någon info om på nätet. Jag skrev också att om hans kund är så intresserad så kan han ju kontakta mig och att om kunden köper bilen så kan de få 10% provision ändå. Konstigt nog har ingen hört av sig...
Visa användare
8.432
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jo men exakt. En kund som söker exakt den här bilen och priset är rätt, borde inte den kunden hitta dig själv? Sen, varför ta bilen till dem om kunden redan är klar? Då borde ju bilen direkt till kund? Dvs, de kommer till dig, köper den, sedan säljer de den till sin kund. Så gick de till när jag sålde min bil. De kom och köpte den av mig, sedan tog det 2-4 veckor innan de fått den såld, så trots att de inte ens hade en kund så vågade de ju köpa den av mig.

Som du själv är 100% inne på så känns det ju bara bluff och båg.
16.358
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Trodde inte den där typen av rövare fungerade fortfarande men eftersom de fortfarande finns så verkar de ju få napp ibland. Det finns ju ett berömt fall på forumet där någon (som alltid skriker och gapar i sina trådar) glatt lämnade ifrån sig nycklarna till M5an...

Det är ju inte mycket att kommentera mer än vad som sagts ovan och den här typen av affärer görs ju inte av "normala" bilförmedlare. Du kan ju själv gå in och kolla på Allabolag så förstår du mera.

/Anders
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
När man läst flera av dina inlägg/svar åt andra på AP och FB där du dumförklarar folk titt som tätt blir man förvånad att du inte förstår att det är en bluff.
Dräpande svar Janskers : )
Visa användare
3.135
AlexanderK
I3 120
Z4 E89 23i manuell
Janskers; jag tycker det står rätt tydligt i mitt inlägg att jag genomskådade att det är en bluff?

Läs första raden i sista stycket så står det väl rätt tydligt? Men du kanske missade det?
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
AlexanderK

"Luktade bluff" , hade du varit säker hade du inte skrivit inlägget.
16.358
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ska du försöka läxa upp någon i hur man skriver när du inte ens behärskar skiljetecken och stor bokstav Janskers? Den enda som har svårt med språket är du.

Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Löwet.

Försöker inte läxa upp någon, speciellt inte hur man skriver. Har jag missat något?
Nej,
Sälj inte med Fridhemsbil. Bedrivs av kriminella och de snodde min BMW m4 comp cab. Bilen befann sig i Gbg i dag och polisen har nu span samt kontakt med BMW group att få positionsuppdatering. Den kommer tillbaks snart igen men damn vilken process
Visa användare
8.432
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Snodde de din bil på klassiskt manér eller blev du utsatt för ett bedrägeri?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.