AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.214

E46 eftermarknadsstereo. Avant 4? Xtrons?

AL
139
ALX
318i -03
Har länge funderat på att byta till en eftermarknadsstereo som ser OEM ut. Alla dessa är väl androidbaserade, blir det då som en mobil som blir slöare med åren och till sist behöver bytas? Nån som har erfarenhet?
Jag har alltid tyckt att allt ska vara original, men det vore skönt om man ändå kunde ha bluetooth, Apple CarPlay m.m. Har forskat en del och Avin Avant 4 och Xtrons verkar vara bra enheter. Sen finns det en del på amazon.se som kanske är ok.
Nån som köpt en sån här enhet?
Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Jag har köpt Dynavins D8 för e46. Tyvärr har jag inte hunnit installera den ännu. Det blir lite jobb om man som jag har original navi och H/K. Då skall förlängningskabel dras till bagaget där huvudenheten sitter.

Jag valde Dynavin för den framstod som det bättre alternativet jämfört med Avin Avant (som en del tyckte krånglade en del). Dynavin är designad i Tyskland, men är gjord i Kina så kvaliteten får vi se hur den är.

Prio för mig var dels att den ser original ut och sedan att det går att streama musik +ljudet också såklart. Hoppas på att ha den installerad innan jul och kan återkomma med recension…
AL
139
ALX
318i -03
Dynavin har sin logga mitt på enheterna vilket jag inte gillar. Men det är säkert bra grejer.
Ja, det blir lite mer fix om man har original navi, men det har inte jag. Jag måste i och för sig flytta ner AC-panelen ett steg så behöver också köpa ramen som håller den på plats. Denna finns på amazon.se för nästan 1000kr.
Så just nu lutar det mot att köpa en lite billigare enhet på amazon.se.
38
156
38Larsson
523i -10
318i -02
Kör Xtrons till min e46. Lyckades inte få knapparna på ratten att funka annars är jag svinnöjd. Ingen värstingpryl men gör det den ska.
AL
139
ALX
318i -03
38Larsson: Men du fick med en canbus eller? Och rattknapparna fungerar ändå inte?
38
156
38Larsson
523i -10
318i -02
Ja, det fick jag med. Det kan även vara så att det är handhavandefel. Har inte lagt något större krut på det.
Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Nu sitter min Dynavin på plats.

Har inte fått upp p-sensorerna på skärmen, men annars funkar allt kanon. Rattkontroller osv funkar som de ska och ljudet upplever jag som märkbart bättre än med org navenheten (brasklapp att ena kanalen fram var borta på den).
Bluetooth connectar snabbt och enkelt.

Behövde support kring en fråga om inkoppling och fick svar inom 24h från Dynavin så även det verkar bra.

Jag vet inte hur den är jämfört med andra liknande enheter, men jag är nöjd med uppgraderingen.
AL
139
ALX
318i -03
En säkert väldigt dum fråga: Om man sätter på laddare på batteriet, kan man ha tändningen på och leka med stereon hur länge som helst utan fara?
16.358
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja du kan hålla på tills du tröttnar ;)

AL
139
ALX
318i -03
Löwet: Jag hade laddaren på idag och det blev fulladdat. Lekte sen med stereon i ca 2 timmar. Då var laddaren nere på nr 3 sen…
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.