Sida 4 av 6
|
|
---|---|
Sen skulle jag själv iofs inte betala 63 tkr för en metallicfärg och vinterhjul. Där försvinner en del av "förtjänsten", när ex vis vit metallic kostar gratis, de 28 tkr har man max tillbaka 5 tkr på skulle jag tro. Vinterhjulen skulle jag köra eftermarknadshjul alternativt lösa däck som jag kör på min IX. Här är nån i Tesla gruppen som köpt dessa 21" Länk /Anders |
|
Ja det får vi hoppas. Fick bekräftelse via mail också. "Hej Mårten, Du har både prisreducering + räntekampanj. Vi jobbar som vanligt och alla våra leveranscenter och butiker har öppet. Vi gör vårt bästa för att leverera bilarna som planerat. Spåra din leveransuppskattning i din Tesla-app, vid ändringar kontaktar vi dig via SMS." |
|
Juste, grattis! Var måste man hämta den? /Anders |
|
Huddinge tror jag. Men det är ju snabbt gjort. Färgen har jag valt för egen del. Jag gillar inte riktigt vita bilar och på just Tesla är vitt så väldigt dominerande också. Den nya silverfärgen (Quicksilver) och den mörkröda (Midnight Cherry) är relativt nya och finns bara från Berlin-fabriken. Tror det är värt mer än 5 tkr som begagnat också. Tycker 35' för 21" originalfälgar är ett hyfsat bra pris. Köper man fälgarna du länkade till så kostar fälgarna 12 196:- och däcken går på ca 13 000:-. Det tillkommer även däcktryckssensorer för ett par tusenlappar samt montering. Så 27-28 tkr går kalaset på. Då har du eftermarknadsfälgar och 19" istället för att ge 7-8 tusen till och få original 21". Lösa däck kan man köpa men de går på ~14 tkr till 21" och så ska de växlas för några tusenlappar varje år. Jag tror inte man tjänar jättemycket om man ska ha bilen 3 år. Finns ju ett värde kvar i fälgarna då också. |
|