Sida 2 av 3
|
|
---|---|
Buspelle |
Nu är SUVar inte min melodi men tycker att den exteriört ser ganska bra ut. Utan tvekan bättre än dagens SUVar från BMW. Interiören lämnar däremot åtskilligt i övrigt att önska. Man får verkligen hoppas att det ser annorlunda ut när bilen kommer i produktion. |
Jag kan hålla med om att exteriören ser hyfsad ut, gäller även sedanen. Men interiören är definitivt avtändande av två skäl; 1, Jag ogillar skarpt retrolooken och val av tyger/färger från sent sextital/tidigt sjuttital. Var finns läderklädel och träpaneler? (Utmanande , jag vet, men jag är gammal nog att veta vad jag vill betala för) 2, Förarergonomin med central surfbräda á la Tesla, borttaget IDrive vred och till synes utan taktila knappar undantaget i ratten ger mig kalla kårar! Det är möjligt att displaylisten under rutan och kontrollerna på högra rattekern hjälpligt kan fungera, men jag är inte övertygad att det fungerar smidigt. Det är definitivt ett avsteg från föraren i centrum! Jag är mycket tveksam till att detta ger "freude beim fahren", och snyggt är det definitivt inte. Man undrar lite vad designavdelningen har "rökt på" när de härjar loss så här? Sedan tror jag tekniken med 800 V-teknik, snabbare laddning, lägre förbrukning m.m kan vara lysande, men vad gör det om man ogillar vad man ser och förväntas betala dyrt för. My two cents. |
|
carrlover |
Sedanversionen av Neue Klasse är mycket tilltalande. En enkel clean design som anknyter till äldre versioner av 3-serien. Man undrar hur prissättningen kommer se ut. Inga rykten där annat än att de enligt BMW ska bli prisvärda i förhållande till sin teknik. Vad nu det betyder. Länk |
Jag tror prissättningen bara kommer fortsätta i nuvarande riktning, dvs varje ny bil blir dyrare än de tidigare och inte så lite dyrare utan märkbart dyrare… | |
carrlover |
@Grelle: Du har säkert rätt men det finns trots allt en allmän prispress nedåt på marknaden och om man tar sedanmodellen i Neue Klasse så borde den inte landa högre än dagens i4. Sedan får man se vad det blir för olika modellvarianter som i vanlig ordning kan skapa ett rätt stort prisintervall. |
Buspelle |
Håller med om att den exteriöra designen på sedanen verkligen ser bra ut. Man får hoppas de inte glömmer att montera dit ett par njurar i nosen som på SUVen. Även SUVen ser bra ut. Inredningen är ett mycket mer tveksamt kapitel på båda men vi får se hur det ser ut i produktionsversionerna. Tvivlar starkt på att vi får se den extremt futuristiska design som finns på konceptbilarna. BMW påstår att de ska lansera fyra modeller i Neue Klasse under loppet av ett år. Sedanen och SUVen är kända men vilka blir de andra? Prismässigt blir det säkerligen inga billiga bilar men personligen tvivlar jag på att BMW törs prissätta högre än dagens i4/ix3. Beror naturligtvis delvis på hur konjunkturen utvecklas men mycket talar för att efterfrågan i en vidare mening svajar och konsumenterna tvekar. Även fabrikanterna tycks tveka, inte minst de tyska, så min gissning är en viss försiktighet i prissättningen. |
Buspelle>> Tror i3 (sedanen), iX3 och iX4 (SUVar) är inom loppet av ett år. i1, i2 och i4 verkar komma senare, så vet inte vad den fjärde kan vara. | |
Lite intressant video där Autogefühl klämmer på konceptet: |
|
Buspelle |
Måste säga att BMW tagit fram något som designmässigt känns riktigt bra. Gillar både sedanen och SUVen mer och mer. Man får hoppas de fixar en interiör som är lika bra som exteriören i slutändan så blir det riktigt bra. Om de dessutom förbättrar all prestanda vad gäller laddning, räckvidd et c så är det sensationellt. Sedan är bara frågan hur prislapparna kommer se ut. Än så länge har vi bara sett två modeller; sedanen och SUVen, men i flera artiklar har man påstått att fyra modeller ska lanseras inom loppet av ett år och i länkad artikel i Ny Teknik påstår man att det ska lanseras sex modeller inom loppet av 24 månader. Blir otroligt spännande att se vad som kommer. Länk |
carrlover |
Lite njutning av en designmässig fullträff på fredagskvällen. |
Om det bara går att stänga av belysning u njurarna så är jag såld. Ser betydligt bättre ut än i4, iX, i5 för att inte glömma missfostret iX2 🤢🤮 | |
Räknar med att belysningen i näsborrarna kostar extra. För mig handlar det om att man kan få den med tygklädsel eller alcantara, gillar verkligen inte fusklädret i I5 så just nu blir det nog min 530e tillsvidare. Varför ligger inte denna tråd under I-serien som behandlar elbilar? |
|
Buspelle |
Man får hoppas att just det där med belysning i njurarna är en gimmick so vi slipper i produktionsbilarna. Men man får också hoppas att sedanmodellen får njurar och inte blir en njurlös. Det vore trist på ett så i övrigt fint koncept. |
Buspelle |
Neue Klasse ska få frunk också. Länk |
Buspelle |
Kul och välförtjänt. Det är så långt ifrån Teslas och kinesernas intetsägande formgivning man kan komma. Länk |
carrlover |
@Buspelle: Supersnygg! Hoppas bara den inte blir för stor. Och den behöver njurar i fronten. Annars top på den exteriöra designen. |
|
|
Smaken är som baken. Åsikter är som röven, alla har en. Här kommer min. Låter för jävligt, som en dålig elvisp, ser för jävligt ut. Ja, jag har kört flera elbilar. Ja, jag har varit på elbilsmässor. Oavsett hur många som säger att det är det bästa sen färdigskivat bröd blir jag inte imponerad. Jag accepterar däremot att ni tycker så. Accelerationen är imponerande, där slutar allt som är positivt. En elbil är som döda fisken, en vacker kvinna som helt livlös i sängen. |
|
Och jag förstår inte vad som är så bra med förbränningsmotor. Ja det låter. Men sen? Allt annat är ju uselt. | |
Denna dök upp i mitt flöde, tycker den var intressant Man ser bla avsaknaden av utrymme för kardantunneln i det nya batteriet. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.