AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.101

Neue Klasse

Sida 1 av 3
Buspelle
Spännande. Tror BMW kommer göra något riktigt bra med Neue Klasse och man verkar hålla fast vid att första lanseringen sker 2025. Det är ganska snart.

Länk
Visa användare
8.499
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Kommer bli kul att se när bilarna finns ute. Men krasst sett så kommer ju I5 Touring kanske först att finnas på vägarna på riktigt H2 2024, vilket gör att det här känns lite längre fram än 2025. Kanske första modellen hinner lanseras innan 2025 är slut, men inte de modellerna man kanske själv vill köpa.
Wi
2.081
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Länk

Nästa iX3 ute och snurrar på vägarna.
Buspelle
Neue Klasse kryper närmare. På flera håll låter det som om BMW håller fast vid en första lansering om bara ett par år; 2025. Kanske blir det med en SUV. Hade själv hoppats på en traditionell bil av 3-seriesnitt, men det ska komma.

Länk
Buspelle
BMW iX3 blir enligt flera källor först ut i Neue Klasse. Blir spännande att se hur pass nära koncepten man slutligen landar.

Länk
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Ser fram emot denna familj. Kanske finns en kommande ersättare till min M340 där! Generellt gillar jag vad jag ser, ny plattform, cylindriska celler och förväntad hög prestanda.
Buspelle
Låst artikel i Dagens Industri, men mest intressant är att man bekräftar produktionsstarten av Neue Klasse, som dock verkar bli 2026 och inte som tidigare utlovats 2025:

Ur artikeln:

"Biljätten skriver i ett pressmeddelande att fabriken från och med 2026 ska börja producera sedanmodellen Neue Klasse och bara ett år senare övergå till att endast producera helelektriska bilar."

Länk
2026 gäller i3. 2025 gäller fortsatt för ix3.

Hur man kan missförstå en så enkel artikel är underligt.
Buspelle
Ska3: Du måste läsa rätt artikel. Vad som nu åsyftas är dagens artikel i DI där det tydligt framgår att det blir sedanmodellen i Neue Klasse som blir först ut med produktionsstart 2026. Så man har uppenbart lite nya besked jämfört med den inledande artikeln som jag refererade till i november förra året.
Artikeln handlar om att man ska börja bygga i3 3026 i Tyskland. IX3 2025 kommer inte byggas där.
Buspelle
Ska: Du läser fortfarande fel artikel. Kolla länken i mitt inlägg idag.
carrlover
Nu börjar det dra ihop sig och bli riktigt spännande.

Länk
carrlover
Lite mer Neue Klasse. Kanske blir en SUV som kommer först trots allt.

Länk
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Förvånad över hur snygg jag tycker den är och ett stort steg framåt designmässigt för Bmw jämfört många av dagens modeller. Njurarna är för en gång skull lagom stora och fronten har inte överdesignats. Får hoppa produktionsbilen hamnar nära denna konceptstudie.
Klart snygg SUV
Wi
2.081
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23

Syns lite maskerade bilar och så står det videobeskrivningen att något släpps imorrn, 21/3.
Wi
2.081
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Inbäddad Youtube! :D
Fr
1.044
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Länk

Snygg bil, hur många ska beställa? Leverans hösten -25?
16.388
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det snällaste jag kan säga är att den åtminstone blev lite mindre vidrig än XM.
Ve
1.424
Verdi2
BMW i3S -21
Tesla Model S 100D -18
Blir väl antagligen för dyr för mig men kanske kan den pressa ner priserna på begagnade iX lite till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.