|
|
---|---|
Hej alla! Jag har en a-traktor som för ett tag sen fick batteriet urladdat och då försvann helt plötsligt aux från min radio. Jag har kollat säkringar på både slutsteg/ insatt ljud samt i handskfacket. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till? Någon som vet vad som kan ha hänt eller vad som skulle kunna göras/testas? Tack i förhand!! | |
Välkommen! :) Jag skulle prova att lyfta av minuspolen på batteriet någon timma eller så. Det verkar ju knasigt att försöka bota bilen på det sättet, när det just var strömlöshet som förorsakade felet, men det finns en väsentlig skillnad. När batteriet gradvis laddas ur ner mot noll, reagerar en del system genom att stänga av funktioner. När du lyfter av polskon från ett väl laddat batteri, uppfattar bilen inte det på samma sätt. F ö är BMW generellt ytterst grinig med att systemspänningen måste vara korrekt. Det finns en alltför vanlig uppfattning om att batteriet är ok om motorn går att starta, men så är det inte alls. Se alltså till att hålla batteriet på topp. Stödladda det gärna emellanåt. Lycka till! Jag ser fram emot din återkoppling här! /Lennart |
|
Tack så mycket för svar, ska se till och testa! | |
Hej, inte ett helt ovanligt problem på e8x och e9x. Brukar vara så att man får koda in AUX igen. Görs med NCS-expert som ingår i ett Inpa-kit. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
Hej! Jag satt och kodade med inpa kit och fick äntligen tillbaka aux igen! Tack för alla förslag och all hjälp! | |
Underbart och bra jobbat! Klappat och klart på 5 dagar efter trådstart, kul! Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
+1 Tack för din återkoppling! /Lennart |
|
Hej Någon i Skåne som kan hjälpa mig att koda in Aux på en bmw 118 från -07 |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.