AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.746

Optimering av 650iX / N63

Sida 2 av 2
He
341
Henrik335i
523i e61 -08
Va schysst av försäkringsbolaget, känns som de är halare än ålar. Fan vilken schysst bil, såg en 640d häromdagen, inte ofta jag ser dessa ute i trafiken, riktiga blickfångare,men men hoppas nästa bil kan bli en 6 serie.
Visa användare
3.749
Sani
640iM Cab -12
Ja, håller med - har faktiskt bara positiva erfarenheter av LF, vilket är ovanligt när det gäller f-bolag.. ;)
Älskar också F06, man ser typ en varannan månad därute.
cr
3.864
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Ojdå, det var bra. Verkligen sådan kundhantering som gör att man kan tänka sig att betala en lite dyrare premie.

MVH Christofer
Visa användare
3.749
Sani
640iM Cab -12
crille82; absolut - fast jag betalar inte så mycket, det är ungefär samma premie på denna som på min förra diesel-golf :) (6000kr halvförsäkring, eller 11' för en hel, inkl tilläggsförsäkring för vilt mm). Bor centralt i Göteborg, allmnänt garage.
cr
3.864
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Nej menar inte att du betalar mycket, men att du vet att det kan vara värt att betala en lite högre premie en annan gång.

Tror dock att det kan vara ganska stor lokal skillnad på LF:s hantering. Har själv erfarenhet, från ett verkstadsperspektiv, att det lokala kontoret var sämre än vissa andra stora bolag när det gäller hanteringen. Med den erfarenheten och att de alltid ligger högt i premie har jag själv undvikit de på mina motorförsäkringar.

MVH Christofer
Visa användare
3.749
Sani
640iM Cab -12
Ibland när man ligger i jämn fart på motorväg märker jag en svag vibrering under gaspedalen, diverse utländska forum säger att detta kan bero på små "misfires" dvs feltändningar; som ändå inte är så frekventa att de - nödvändigtvis - orsakar felkoder/lamptändning.. Så det rekommenderas av internet-expertisen att man byter "plugs and coils" i samband med optimering. Och då till min fråga: Vilka tändstift borde man lämpligen uppgradera till? Och vad är coils, i det här sammanhanget? Antar att bilen inte har traditionell tändspole (?).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.