|
|
---|---|
Tjena, Har haft lite problem med att ansluta min telefon via USB med bilen. Har kört med AUX innan men ville testa på med USB-sladden. När jag kopplar in USB i mittenpanelen och sen in i telefonen så börjar telefonen ladda men i bilen står det "Inte ansluten" under USB alternativet. AUX står alltid som "Aktiverad", även när jag drar ut sladden från mittenpanelen. Undrar dessutom om någon vet om det går att ansluta via bluetooth för att spela musik då det går att ansluta telefonen via blåtand för handsfree, alltså kunna ta emot/ringa samtal . Någon hjälpsam som vet? :) | |
Hej, jag har en 125i från 2012 med Bluetooth endast för telefon--musik-BT gick ej att få till dessa bilar. USB-kontakten funkar bara med en USB-sticka med MP3-musik på, ej iPhone. För musik från iPhone krävs antingen AUX (som du redan testat) eller en grenadapter som innebär att du kopplar både USB och AUX från iPhone. Tror att du med denna adapter kan byta låt från ratten och få titlar på radiodisplayen etc. /M Mina bilar: Länk |
|
Hej, Okej, tack för svar! Har letat runt lite efter en grenadapter men lyckas inte hitta någon, du har inte möjligtvis någon länk eller tips vart det finns?😁 |
|
Typ denna Länk Mina bilar: Länk |
|
Tack för hjälpen tegel🙏🏼👍 | |
Tack för hjälpen tegel🙏🏼👍 | |
Finns det motsvarande grenadapter för Android? (Samsung S21) | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.